Brev
Kæreste
Hej BK
Jeg er en pige på 14 år, der aldrig har haft en kæreste…
Alle mine veninder er flotte og slanke og siger alting lige ud, uanset om det er noget dumt eller sødt!
Jeg har et par ekstra kilo på kroppen, men føler mig stadig “sexet”.
Jeg er ikke vild med nogen fra klassen, men vil bare så gerne have en kæreste eller bare en sød drenge ven!
Hver gang jeg snakker med en dreng bliver vi aldrig sådan rigtig venner…
Jeg er 14 år gammel og har aldrig kysset en dreng! “WHAAAAAT?!?!”
Knus ‘den kæreste søgende!’
Pige, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære kæreste søgende.
Tak for dit brev. Du skriver, at du er 14 år gammel og aldrig har kysset en dreng. Jeg tænker, at det er meget normalt. Det er forskelligt, hvornår man får sit første kys. Nogle gør det meget tidligt og andre gør det først senere. Der er derfor mange, der aldrig har kysset en dreng, når de er 14 år.
Måske går du i en klasse, hvor mange af de andre har prøvet at kysse en dreng. Men det er altså ligeså normalt, at man ikke har prøvet det, når man er 14.
Du fortæller at du stadig føler sig sexet, selvom du har et par ekstra kilo. Det er jeg glad for at høre, for det er vigtigt at føle sig godt tilpas i sin krop. Jeg håber, at du vil holde fast i den følelse.
Du skriver også at du gerne vil have en kæreste, men ikke er forelsket i nogen. Jeg tænker, at når man er kæreste med nogen, så skal det være fordi, man er forelsket i personen. Ellers bliver det hurtigt kedeligt og ligegyldigt.
Så mit råd til dig, er at tage den med ro. Så opdager du en dag en dreng, som du bliver vild med.
Venlig hilsen Børnetelefonen.