Kæreste

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære Du

Jeg forstår godt din bekymring omkring billedet og dit ønske om at genopbygge tilliden til din kæreste.

Det er klart, at når man har været kærester i 5 år, som jer, vil der være svære perioder og gode perioder. Jeg kan forstå på dit brev, at I ihvertfald har været igennem én svær periode før og, at den har sat sine spor i din tillid til ham.

Jeg tænker på, om du og din kæreste kan snakke om disse ting? Altså, ved han hvor meget det stadig går dig på og hvilken effekt det har haft i forhold til din tillid til ham?
Det kan være en rigtig lang process at genopbygge tillid. Det vil kræve en indsats fra jer begge to og vil nok også kræve mange snakke, hvis usikkerhed og kontrol skal skiftes ud med tillid.

I forhold til billedet og spørgsmålet om, hvad det betyder, er det meget svært at svare på. Jeg synes, ikke nødvendigvis at billedet er et bevis for noget bestemt imellem de to. Jeg tænker dog, at det vigstigste i denne forbindelse er, hvad billedet får dig til at føle. Dét må være udgangspunktet for om, det er ok i jeres forhold eller ej og for en snak om ´spilleregler´i jeres forhold.

Jeg tror at det vil kræve en god snak mellem jer, om hvad det billede får dig til at føle og om hvor påvirket du stadig er af episoden for 2,5 år siden.

Når du skriver; at du ikke vil slå op grundet egen usikkehed og lavt selvværd, bliver jeg lidt bekymret for dig. Jeg kan godt forstå, at du ikke har lyst til at slå op med ham, når du elsker ham, så højt, som du beskriver. Men jeg synes også, at det er vigtigt, at du mærker efter, hvad du vil finde dig i og hvornår det er nok.
Det er så vigtigt i alle forhold, at der er gensidig respekt for hinandens følelser og behov og at man kan forstå hinanden - det er også vigtigt med plads til jeres vi og til et dig og mig. Det tror jeg er vigtig for at jeres forhold giver plads til jer hver især.

Jeg håber, at du og din kæreste sammen kan få løst tillidsproblemet, så jeres forhold kan fortsætte på en god måde for jer begge.

Med venlig hilsen
BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.