kæreste

Hej bb

Jeg er en dreng på 15 år og jeg har nu været i et forhold med min kæreste i 10 måneder….

Vi har det rigtig godt sammen og elsker hinanden virkelig højt. Men jeg føler ikke hun gider “den” del af det….

Vi har haft hånd sex og det har været rart, men når jeg får lov de, engang imellem det sker, så siger hun efter hun er kommet at hun får sådan en tomheds følelse og bliver ked af det.

Jeg ved ikke helt hvad jeg kan gøre bedre, jeg prøver at gøre hende så rolig og så sikker som muligt, på den måde at jeg stopper når hun ikke gider og prøver at holde mig til at det skal være kærlighed og ikke bare sex.

Men det hjælper lige lidt.

Hvad skal jeg gøre?

Hilsen F

Dreng, 15 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære du,

Tak for dit brev.

Hvor er det dejligt at høre at du har en kæreste og at I er så glæde for hinanden.

Du er bestemt ikke den eneste der oplever at den seksuelle del af det at være i et forhold kan være vanskeligt.

Jeg tænker, at I er relativt unge og at sex er nyt for jer begge, måske især for din kæreste? Jeg kan godt forstå, hvis det både forvirrer dig og gør dig frustreret at din kæreste virker til at hun ikke "gider" den mere intime del af forholdet. Mon det er noget i taler sammen om?

Ofte hjælper det at dele sine tanker og følelser, og det kan faktisk gøre at man kommer tættere på hinanden, både psykisk og fysisk. Det giver mulighed for at tale om, hvad man synes er mest rart og lækkert og det kan være med til at give tryghed og mere nydelse. Jeg tænker at det er rigtigt vigtigt, at du fortæller din kæreste hvordan du har det, og hvad det hun siger får dig til at føle, og samtidig også spørger ind til hende. Du lyder til at være en rigtig sød, kærlig og forstående kæreste, og jeg tænker at det er rigtigt fint, at du ikke presser hende, men at du i stedet for giver plads til hendes følelser.

Der kan være flere grunde til at din kæreste ikke virker til at ville den intime del af jeres forhold. Måske er hun ikke helt klar til at have et seksuelt forhold endnu, men har svært ved at sætte ord på det. Det kan også være at hun har haft nogle oplevelser, der gør det vanskeligt for hende at give sig hen seksuelt. Måske hun oplever at komme mere i kontakt med sig selv, når I har sex og at hun kommer til at mærke nogle følelser som er svære. Det er faktisk ikke helt unormalt at man kan føle sig tom og måske også ked at det efter at have haft sex. i er jo tætte med hinanden og du giver hende omsorg, kærlighed og mange dejlige følelser. Det kan betyde, at andre følelser dukker op efter en forløsning, hvor man pludseligt kan opleve at føle sig tom og ked af det. Mon jeg forklarer det så det er til at forstå?

Det er rigtig vigtigt at I får talt sammen om de følelser, så hun oplever at det er i orden, og at hun ikke er alene med dem. Måske ved hun ikke selv, hvad det handler om præcist, men det hjælper at være åbne og nysgerrige sammen. Måske vil det også være en god idé for hende at tale med en anden om det, og om hvad der kan ligge til grund for, at hun de følelser dukker op.

Måske det vil være en god idé for dig at læse mere her:

 Du kan også gå ind på rådgivningen www.Sexlinien.dk , hvor du også kan få anonym rådgivning og læse mere om sex og de følelser der kan dukke op.

Jeg ønsker dig held og lykke med det, og håber I får talt om det. Måske kan I sammen læse på sexliniens og vores hjemmside, så I kan snakke om det ud fra nogle af de ting der står der?

Husk at du altid er velkommen til at skrive til os igen, ringe eller sms'e på 116111 og tale med en rådgiver. Det er anonymt og gratis.

De bedste hilsner

BørneTelefonen

Har du spørgsmål til sex eller den første gang?

Den første gang kan for nogen være en stor ting. Og mange har allerede en forestilling om, hvordan det bliver. Derfor kan nogle opleve at blive nervøse, fordi de gerne vil have en god oplevelse. Men det betyder også, at det kan blive svært at slappe helt af. Nervøsiteten kan fx gøre det svære for drenge at få en stiv pik, og for pigerne at blive våde. Det bedste råd er derfor at tage det helt stille og roligt, og tale sammen om det.

Det er helt almindeligt at blive nervøs eller usikker omkring sin første gang. Måske du er usikker på, om du kan finde ud af det? Om du vil kunne lide det? Hvornår du er klar? Eller om du ser ”rigtig” ud?

Der findes ikke nogen rigtig eller forkert måde at se ud på. Kroppe og kønsdele ser forskellige ud. Læs mere her, og få flere gode råd til sex og den første gang!

Quiz om sex, seksualitet og krop

Kender du til myterne?