Kærelighed

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Hej Pige

Hvor er det godt du skriver til os. Her på BørneTelefonen hører vi tit fra børn og unge der er forvirrede og har spørgsmål omkring kærlighed. Du er bestemt ikke alene.

Jeg kan godt forstå din dilemma omkring hvem du skal være kærester med. Jeg kan jo ikke fortælle præcis hvad du skal gøre, da det i sidste ende er dig, der må gøre hvad du synes er rigtig. Men jeg kan prøve at give dig mit syn på din situation.

Du nævner ham drengen, der blokerede dig. Du kan rigtigt godt kan lide, men du ved ikke om han kan lide dig. Du skriver at han er begyndt at flirte med dig og stoppet igen flere gange. I en periode flirtede ham også med dine veninder. Det bekymrer mig lidt, da jeg er i tvivl om han kan opfører sig på en god måde denne gang.

Før du giver ham en chance til, skal du måske stille dig selv spørgsmålet, om du synes det er ok at han behandler dig sådan. Du har jo også følelser han må skal respektere.

Jeg tænker også at du bør overveje, om du kan få et helt klart svar på om han overhoved vil være din kæreste, så det ikke ender med at være næsten en kæreste endnu en gang.

Du skriver også om din nye kæreste, som du ikke har følelser for. Først vil jeg sige, at jeg ikke tænker, at du har leget med hans følelser. I hvert fald ikke med vilje eller for at gøre ham ondt. Men du har måske ikke mærket godt efter i dig selv og derfor er du endt med at sige ja til et forhold, som du faktisk ikke ville være i. Sådan en oplevelse er der rigtig mange, der har i deres liv.

Måske du kan tænke over, om du faktisk tror, at du vil kunne få følelser for ham. Har I noget tilfældes eller er der noget ved ham du godt kan lide?

Følelser kan jo opstå over tid og nogle gange opstår de, når der er plads til det. Når jeg læser dit brev kan jeg godt tænke, at ham den anden fyr tager meget tid og plads i dit liv. Derfor er der måske heller ikke så meget plads til andre. Giver det mon mening?

Du skal selvfølge ikke tvinge dig selv til at give din kæreste en chance vis du ikke vil. Men du er nok nødt til at tage en beslutning, hvis du ikke tror du vil kunne blive forelsket i ham.

Måske kan du prøve at snakke med nogle venner/veninder der kender drengene som kan hjælpe. Eller måske en voksen eller ældre søskende?

Du kan også prøve denne hjemmeside Privatsnak de er lidt lige som os bare med et fokus på krop, pubertet, følelser, forelskelse, sex og prævention.

Jeg håber mit svar kan hjælp dig selv om det nok ikke var så direkte som du måske have håbet på. Forhåbentlig er du blevet lidt mindre forvirret. Husk på at det er din beslutning og du skal lytte til dine følelser men husk også på at du fortjener at blive behandlet ordentligt.

Du altid er velkommen til at skrive til os igen på BørneTelefonen eller ringe på tlf. 116111, hvor der altid sidder en voksen parat til at tale med dig.

Kærlig hilsen

BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.