Jeg vil have sex med ham

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Hej 14 årig pige

Hvor dejligt, at du har fundet en fyr som du er rigtig glad for.

Det er helt naturligt, at du efter et stykke tid får lyst til at have sex med din kæreste. At have sex med en kæreste kan indeholde meget andet end at gå i seng med hinanden. Du skriver, at du føler dig klar, hvilket er en vigtig ting. Men det lyder som om, at din kæreste ikke er helt klar.

Fordi der er stor aldersforskel mellem jer, er det vigtigt at være ekstra forsigtig. Særligt for din kæreste, fordi han faktisk er voksen og har et langt større ansvar. Når man er 14 og 21, kan man være to meget forskellige steder mht. sex. Man kan have lyst til forskellige ting og ens fornemmelse for, hvad man synes er rart og ikke rart, bliver lidt bedre, jo ældre man er.

Det er derfor, at der findes regler om, at man ikke skal gå i seng sammen, når den ene er under 15 og den anden er over 15.

Aldersforskellen gør derfor, at I bliver nødt til at vente. Det lyder det også som om, at din kæreste tænker over? Han kan nemlig blive tiltalt for sex med en mindreårig. I kan kysse, nusse og kæle - på den måde lærer I også hinanden bedre at kende, inden I tager det "endelig skridt". Og det betyder meget for tilliden imellem jer.

Her vil du også finde ud af, om du er klar eller er fint tilfreds med "optakten".

Jeg syntes helt sikkert, at du skal tale med din kæreste om dine tanker. Du skulle gerne kunne dele dens slags med ham, så I kan have fortrolighed imellem jer, som kan gøre jer trygge i hinandens selskab.

Du nævner ikke dine forældre, men hvis du ellers taler godt med dem, synes jeg også, at du skal tale med dem om dine tanker. De kender dig og din kæreste, og har måske et godt råd til dig.

Rigtig god fornøjelse med snakkene og kæresten.

De bedste tanker fra BørneTelefonen

Har du spørgsmål til sex eller den første gang?

Den første gang kan for nogen være en stor ting. Og mange har allerede en forestilling om, hvordan det bliver. Derfor kan nogle opleve at blive nervøse, fordi de gerne vil have en god oplevelse. Men det betyder også, at det kan blive svært at slappe helt af. Nervøsiteten kan fx gøre det svære for drenge at få en stiv pik, og for pigerne at blive våde. Det bedste råd er derfor at tage det helt stille og roligt, og tale sammen om det.

Det er helt almindeligt at blive nervøs eller usikker omkring sin første gang. Måske du er usikker på, om du kan finde ud af det? Om du vil kunne lide det? Hvornår du er klar? Eller om du ser ”rigtig” ud?

Der findes ikke nogen rigtig eller forkert måde at se ud på. Kroppe og kønsdele ser forskellige ud. Læs mere her, og få flere gode råd til sex og den første gang!

Quiz om sex, seksualitet og krop

Kender du til myterne?