Jeg var utro

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære dreng på 16 år

Det lyder til, at du virkelig har opdaget, at det er din kæreste, som du er vild med - og det er ham, du gerne vil være sammen med. Desværre sker det, at vi mennesker gør dumme ting. Ting, som vi bagefter fortryder. Men det er også det, der gør os menneskelige. At vi kan begå fejl. Husk det!

Derfor tror jeg, at du må gøre op med dig selv, om du kan leve med det, hvis du ikke fortæller din kæreste, hvad der er sket. Der kan være fordele og ulemper ved at fortælle ham det. Du kan måske prøve at lave en liste med fordele og ulemper. På den måde, tror jeg, at du vil finde ud af, hvad der er det rigtige for dig. For der er desværre intet let svar på dit spørgsmål.

Som udgangspunkt tror jeg, at det er godt at fortælle sandheden, men nogle gange kan sandheden være så sårende, at det måske er bedst at undlade at fortælle det. På den anden side vil det helt sikkert også gøre ondt, hvis din kæreste pludselig finder ud af, hvad der er sket.. fx hvis din ven vælger at fortælle ham det.

En anden ting er, at det er kan være meget svært at bære sådan en hemmelighed - og så kan det være, at det vil være bedst at få det sagt - også selvom det kommer til at gøre din kæreste meget ked af det.

I forhold til din ven, så synes jeg, at du skylder din kæreste at tage lidt afstand til din ven. Måske kan du tage en snak med ham og fortælle, at du er nødt til at trække dig lidt væk fra ham, fordi det er din kæreste, du gerne vil være sammen med - og fordi der åbenbart er noget mellem jer, der gør, at I ikke bare kan være venner. Hvis din ven er en god ven, vil han kunne forstå dig.

Jeg håber, du finder ud af, hvad der er det rigtige for dig. Husk, at du altid kan ringe eller skrive til BørneTelefonen på 116111.

De varmeste hilsner
BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.