Jeg savner en kæreste

Hej

er en dreng på 11

jeg savner en kæreste og ikke fordi jeg er desparat

savner bare en man kan kysse og holde i hånden med.

For et par dage siden spurgte jeg en og hun sagde nej?

hvad skal jeg gøre

plzz hjælp

Dreng, 11 år
Svar fra

Børnetelefonen

Hej dreng på 11

Man er bestemt ikke desperat bare fordi man savner at have en kæreste. Det er helt naturligt, at man savner en at kysse og holde i hånden, når man ikke har en kæreste. Jeg har snakket med mange børn og unge, der beskriver det samme, som dig.

Tænk at du spurgte en for et par dage siden – det er sejt gjort, synes jeg! Det viser, at du gør noget ved de følelser du har. Det er ikke altid, at andre har det på samme måde som én selv. Men man kan ikke altid bestemme over sine følelser – nogle gange er de der, andre gange er de ikke.

Jeg tænker på, om der mon er nogen søde piger i din klasse eller i din klub? Nogen hvor man kunne prøve at lære dem bedre at kende – og de kunne lære dig bedre at kende. Man kunne prøve at få øjenkontakt med dem, smile til dem eller snakke med dem efter skole. Det er ikke sikkert, at det fjerner følelser af gerne at ville have en kæreste – men det kan være, at du kan lære en pige godt at kende, så I senere kan blive kærester?

Har du snakket med dine venner om nogle af de her ting? Ens venner kan nogle gange komme med rigtig gode råd, fordi de kender én så godt. Så måske det var noget, du kunne prøve at snakke med en af dine venner om? Måske han har prøvet at føle præcis det samme, som du føler nu.

Det kan være svært at vide, hvad man skal gøre for at få en kæreste. Men nogle gange skal man måske ikke gøre andet end at være tålmodig og åben over for nye mennesker. Når man selv er glad og har det godt, kan andre se det på én. Du virker til at være en dreng, der gør noget ved tingene – og jeg er sikker på, at du nok skal finde en sød pige på den måde.

Kærlig hilsen

BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.