Brev
Jeg kunne godt tænke mig en kæreste
Jeg kunne godt tænke mig en kæreste, men jeg ved ikke hvordan jeg skal finde en (har brugt yellow). jeg ved heller ikke om jeg er klar til at have en, pga jeg har stress og har haft det i lidt over et år.
Dreng, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 15
Det er dejligt, at du har fået lyst til en kæreste, selvom du har haft det dårligt med stress i længere tid.
Når man gerne vil have en kæreste, kan man sige, at det er en god idé, at holde øje med dem, der er omkring én. Jo flere mennesker du møder, jo større er chancen for, at hun lige pludselig er der.
Det er muligt, at du skal tænke over, hvor du møder piger. Yellow kan være en sjov app at bruge. Men man skal også huske, at passe godt på sig selv, når man "dater" online.
Måske går du i klub eller på skole, hvor du møder nogle søde piger? Måske har du nogle fritidsinteresserer, hvor du møder andre på din alder?
Hvis du ikke allerede går til noget i fritiden, kan det være en mulighed at begynde til noget, som du ville synes var sjovt. Her vil du møde andre, der har samme interesserer som dig, og det kan være et rigtigt fint udgangspunkt for at finde en kæreste. Men det skal selvølgelig også passe med, at du er interesseret i at starte til noget. Det lyder nemlig som om, at du skal lytte godt til dig selv og hvad du kan overskue, efter en periode med stress.
Du vil helt sikkert opleve, at finde kærligheden en dag. At finde en kæreste, er ikke noget der bare skal ske på et bestemt tidspunkt. Det sker, når man er interesseret i det og når man møder én, som man er tryg ved og glad for. Måske møder du én, som du starter med at være venner med - uden at I behøver at være kærester. Man må gerne tage det stille og roligt, så man kan mærke efter, hvordan man har det.
Du ønskes held og lykke med det.
Kærlig hilsen BørneTelefonen