Brev
Jeg kan stadig lide ham
Hej BørneTelefonen
Jeg er en pige på 12
For ca. Et halt år siden var jeg kærester med en dreng fra min klasse og vi slog op
Jeg kan stadig godt lide ham men han kan lide min bedste veninde
jeg er sur på hende fordi de flirter hele tiden når jeg er der og det gør ondt at se dem bare tale sammen fordi at jeg så godt kan lide ham
Hvad skal jeg gøre
Plzzz hjælp
Kh den 12årige pige
Pige, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 12 år!
Jeg kan godt forstå, hvis du bliver lidt sur og ked af det. Det er rigtig hårdt at se ens bedste veninde sammen med den dreng, som man stadig godt kan lide.
Det er super hård, for man vil jo gerne have det, ligesom ens veninde har det. Man ville ønske, at man selv kunne være hende, der blev flirtet med.
Lige nu lader det til, at drengen godt kan lide din veninde. Og det kan du nok ikke ændre på.
Men ved du, om hun også er vild med ham? Hvis ikke hun er det, så kunne du bede hende om at lade være med at flirte tilbage? Kunne du ærligt fortælle hende, at du stadig er vild med drengen? Og at det er svært for dig, at de to nu har noget sammen.
Inden snakken med din veninde, kan du også mærke efter, hvor vigtigt venskabet med hende er. Hvis hun er vigtigere end drengen, så kan du måske fortælle hende det? Og sammen kan I finde en måde, hvor I kan holde fast i jeres gode venskab. Også selvom hun måske bliver kæreste med ham drengen.
Der er rigtig mange piger og drenge, der har oplevet det, du lige nu oplever. Heldigvis bliver man nemt forelsket i din alder. Derfor kan det være, at du meget snart finder en anden sød dreng, du bliver vild med.
Så selvom det ikke er nogen stor trøst lige nu, så håber jeg, du kan mærke, at også andre drenge kunne være interessante. Måske kunne du begynde at flirte med dem?
Det kan være rigtig rart at have nogen at tale med, når man er ulykkeligt forelsket. Derfor tænker jeg, at du måske har en anden veninde eller en af dine forældre, du kan søge lidt trøst hos?
Læs også vores gode råd om kærestesorger her: https://bornetelefonen.dk/k%C3%A6restesorger-5-gode-r%C3%A5d
Og så håber jeg meget, du snart bliver forelsket i en, som gengælder din forelskelse.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen