Jeg kan ikke komme over mig breakup

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 16

Det gør rigtig ondt at få sit hjerte knust. Jeg kan godt forstå, at du har svært ved at finde hoved og hale i dine tanker og følelser. Det er helt normalt efter ens kæreste har slået op med en.

Det kan godt tage tid at komme videre. Selvom en uge kan føles meeget lang, når man har det som dig, så kan det desværre godt tage lidt længere tid.

Selvom det kan lyde rigtig hårdt, så er det også en god ting. For det betyder, at det hele vil føles nemmere med tiden. Det kan bare godt være svært at tro på, når det hele gør ondt og tankerne flyver rundt i hovedet.

Det kan være svært at finde mening i hvorfor han har gjort som han har gjort. Især når i nu havde det godt sammen. Derfor kan jeg godt forstå, at du har lyst til at få snakket ordenligt ud med ham. Det korte svar er nok, at følelser ændrer sig. Man kan godt synes noget føles rigtigt den ene uge og ændre mening. Det gør det ikke nødvendigvis nemmere at tænke sådan lige nu. Men det kan give lidt mere mening end hvis man sidder tilbage og ikke forstår hvad der skete.

Det betyder også, at du ikke har gjort noget forkert. Det er ikke din skyld, at jeres forhold ikke gik. Selvom du har haft nogle ting med dig fra dit tidligere forhold. Det er nemlig helt normalt at man kan komme til at trække gamle ting med ind i et nyt forhold. Det kan forstyrre rigtig meget, at man fx ikke har tillid til sin nye kæreste, at man ikke lige kan slippe de bekymringer man har fået i et tidligere forhold. Det kan være godt at øve sig på, så en tidligere kæreste ikke fylder for meget i det nye forhold. Det kan være svært at komme sig over et såret hjerte, men det kan lade sig gøre over tid og være bevidst om, at man skal være opmærksom på det.

Brug tid sammen med dine skønne veninder og familie, og vær god ved dig selv med mennesker, som du holder af.

Kærlig hilsen

BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.