jeg kan ikke fortælle jeg er ked af det til nogen!

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 15 år
Hvor er det et fint udtryk, du bruger til sidst i dit brev – at du er faret vild i dine egne tanker.
Det er præcis, hvad jeg tænker, når jeg læser dit brev.
Du er inde på det helt rigtige, når du gerne vil dele tankerne med andre og fortælle om din situation, for det er en god måde at prøve at få orden på tankerne igen. Måske oplever du, at der allerede er kommet lidt mere orden, efter at du har skrevet brevet.
Jeg tænker, at din reaktion med tristhed hver aften og følelsen af panik er voldsom, og jeg kan godt forstå, at du føler, du har brug for hjælp.
Det lyder som om du godt kunne tænke dig at fortælle din familie om, hvordan du har det. Det synes jeg, er rigtig god idé, men du holder dig tilbage fra det, fordi du tænker, at du også er nødt til at fortælle om din kæreste.
Måske kunne du godt fortælle om din tristhed uden at nævne din kæreste? Sommetider kan man faktisk godt være ked af det og føle sig panisk uden at der er en enkelt grund til det. Det kan føles som om det er selve livet, der er svært, og det er rigtig vigtigt at få snakket med andre om det.
Det lyder ikke spor rart, at du går og venter hele dagen på, at din kæreste får tid til at skrive til dig. Måske kunne I aftale, hvor meget I skal være i kontakt med hinanden og hvornår på dagen, så du ikke bliver usikker på ham, hvis du ikke hører noget hele dagen. Det behøver jo ikke at have noget med dig at gøre, hvis hans liv er sådan, at han først kan skrive ved ottetiden. Jeg vil gætte på, at en fast aftale mellem jer, vil gøre dig mere rolig.
Du knytter din tristhed sammen med savnet af din hemmelige kæreste, der bor i England. Jeg kender dig jo ikke, men måske har tristheden og følelsen af panik også noget at gøre med dit øvrige liv? Hvordan mon du ellers trives? Hvordan er dit forhold til din familie? Hvordan fungerer dit sociale liv?
Hvis du har lyst, vil jeg foreslå, at du ringer til BørneTelefonen på 116 111 eller logger dig ind på UngeChatten, hvor du kan snakke lidt mere med en rådgiver om dit liv. Begge rådgivninger er anonyme.
Kærlig hilsen fra BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.