Brev
Jeg Homoseksuel men har en hetero kæreste
Hej!
Jeg er en dreng på 16 år, som har en sød pige kæreste på også 16.
Nogle perioder går jeg og har en meget undren over min Sexualitet. Det var før jeg mødte min kæreste. Jeg lagde det til side dengang, og så mødte jeg hende.
Men nu lidt over et år, efter har jeg fået tankerne igen. Og egentlig blevet afklaret på at jeg tænder på drenge. (det ikke mit problem. Det naturligt) –
jeg har dog kun snakket med en om det, og det er en veninde som min kæreste ikke helt ved jeg har.. Oh hun har hjulpet mig meget igennem det.
Jeg vil så gerne have sagt til min kæreste, at jeg ikke er til piger.. Men det er så svært,
hvordan kan jeg bedst gør det?
Og er det det helt rigtigt, fordi jeg vil gerne have Sex med hende eller hygge lege..
Men så handler det om de samme ting man kan lave dreng og dreng. Nogle gange under samleje tænker jeg på få en Pik I røven eller noget for at gøre det lidt mere fræk for min side..
Jeg håber i kan hjælpe mig.
Tusind tak for jeres tid.
Dreng, 16 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 16 år.
Tak for dit brev. Det er flot og sejt, at du kan få sat ord på dine følelser, lyster og tanker omkring seksualitet. Jeg ved fra andre, at det kan være svært at få sagt det, til dem der betyder noget for en. For nogen handler det om, at de er nervøse for, hvordan folk mon reagerer. Men det kan måske også være fordi, at man kan føle, at så er det virkelighed og så er jeg "enten det ene eller det andet"?
Når jeg hører dine tanker i forhold til, om du er rent til drenge eller om du også kan lide sex med piger, tænker jeg på, at det måske ikke behøver at være et enten-eller på nuværende tidspunkt? Det er måske noget, som du stadig er i en proces med at finde ud af. Det er i hvert fald helt naturligt, at det kan være en proces. Måske finder du med tiden ud af, at du mest er til enten drenge eller piger, eller at du er til begge dele. Det vil tiden og dine erfaringer nok vise dig. Måske kan du tjekke andres breve på Brevkassen og Børn Hjælper Børn og se, hvordan tanker om seksualitet fylder.
Jeg kan godt forstå, at du har et behov for at tale med din søde kæreste om, hvor du er med hensyn til sex. Jeg kan også godt forstå, at det kan være svært. Men måske er det vigtigt, at I taler sammen, så du føler, at du kan være dig selv?
At være kærester handler om mange andre ting end at have sex med hinanden. At være tætte med hinanden og fortrolige med hinanden er ofte også noget af det, der ligger i at være gode kærester. Måske kan du tage hul på en snak om seksualitet, ved at tale med din kæreste om, hvad hun og du kan lide, og hvad I hver især tænker om seksualitet. Der er ikke noget i vejen for at tage vigtige snakke "i bidder" - altså tage snakken over flere gange. Så der er tid og mulighed for at tænke ind imellem snakkene. Du kan også skrive til hende, hvis det er nemmere at få tankerne ned på den måde.
Hvis du har brug for, at tale med nogen andre om det, så findes der noget der hedder LGBT Ungdom. Det er en forening og rådgivning, der blandt andet taler med unge, der har tanker omkring deres seksualitet og seksuelle orientering. Du kan læse mere om deres rådgivning her: http://lgbtungdom.dk/radgivning/ungdomstelefonen/ På deres hjemmeside er der også en Brevkasse og nogle historier om at springe ud.
Måske kan du bruge mit svar til noget. Måske finder du en anden måde, som dur bedre for dig. Det vigtigste er, at du føler, at du kan være dig selv og kan følge dit hjerte. Jeg ønsker dig i hvert fald held og lykke.
Mange hilsner fra BørneTelefonen