jeg har brug for hjælp. har ikke nok selvtillid, tror jeg

hej bb

der går den her pige i min klasse som har gået der siden slutningen på sommer ferien. jeg er helt vildt forelsket i hende og hun er 100% naturlig og er det smukkeste der nogensinde er blevet skabt på jorden.

jeg ved bare ikke om hun er klar til at få en kæreste eller om hun er interesseret i mig. hvad skal jeg gøre? hvordan får jeg samlet nok mod til at fortælle hende det? hvordan undgår jeg at blive såret?

hjælp mig

Dreng, 14 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære dreng

Tak, for dit brev. Forelskelse kan være rigtig bøvlet og jeg kan godt forstå, at du er i tvivl om, hvad du skal gøre.

Hende, du er forelsket i, lyder rigtig sød, og selvom det er kompliceret, er det jo en rigtig dejlig følelse at være forelsket.

Det aller første, der falder mig ind, er at du skal fortælle pigen, at du er vild med hende. Men som du selv skriver, kræver dette mod. Men de fleste vil blive smigret og glade for at få at vide at, der er én der er vild med dem.

I går i klasse sammen, så I ser hinanden næsten hver dag. Måske kan du komme til at lave noget gruppearbejde med hende og på den måde få snakket lidt med hende som start.
Det kan også være en mulighed måske at sende hende en sms og på den måde komme lidt i snak med hende. Kan du forestille dig at gøre det?

Det kan også være, at du kan invitere ca. 4-5 klassekammerater hjem til noget hygge, hvor hun kan være en af dem.
Jeg tænker, at du på den måde skal forsøge at få skabt muligheder for at få talt med hende, så I kan lære hinanden bedre at kende.

Du spørger, hvordan du kan undgå at blive såret, og det er meget svært at svare på. Det er jo sådan med forelskelse, at man desværre aldrig kan være sikker på, om det er gengældt. Og når man er forelsket, bliver man ofte lidt ekstra sårbar. Så på en måde løber man altid lidt en risiko for at blive såret, når man er forelsket.
Men måske kan det være en god idé at snakke med en god ven eller klassekammerat om dine følelser. Så kan denne ven være der for dig og trøste dig, hvis du skulle blive såret.
Det er altid lettere, at komme igennem den slags, hvis man har nogle at snakke med.

Jeg håber, at du kan få snakket lidt med den søde pige og med tiden afsløre din forelskelse, og at hun gengælder sine følelser.
Held og lykke med det.

Med venlig hilsen BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.