Brev
Jeg har brug for et råd
Hej
jeg er en pige på 16 år,
det er sådan at jeg har været sammen med en fyr i 2 år,
der har bådet været ned og optur- i vores forhold, men jeg elsker ham og som han “siger” så elsker han også mig.
Problemet er så, at jeg før i tiden også har fået fortalt af en af hans veninder at han er en “playboy” og flirter med en masse,
det var jeg blevet lidt ked af over, så jeg valgte at spørger ham. Han skød det så hen og sagde at jeg skulle lade være med at snakke til hende pigen igen, og samtalen sluttede så der.
Der går et stykke tid hvor vi har det rigtigt godt sammen, men en dag da han har været hjemme hos mig har han glemt at logge ud fra sin Facebook, da jeg så ville logge ind på min var hans åben, og ja jeg indrømmer det, jeg blev alt for nysgerrig så jeg smugkiggede i hans beskeder, og HOLD DA KÆFT jeg fik mig noget af et chok,
han flirtede med RIGTIG mange og det var absolut over min grænsen da det ikke bare var noget med, ” du er en dejlig pige” Men mere ”Du er smuk, hvad synes du til at vi kommer i et forhold” og ”Baby jeg elsker dig” Og en hel masse andet,
det værste var så at jeg havde set et billede han havde sendt til en af de piger han flirtede med, hvor ham og hende pigen var sammen. Det gør mig utrolig ked af det, af at se sådan noget fra den fyr som jeg troede elskede mig så højt,
og hvad kan jeg forvente af ham hvis jeg allerede kan se et billede han har taget med en anden.
Jeg har før taget et lignende emne op med ham hvor han ”manipulerede” med mig agtigt, så det så ud som om han var den uskyldige og at han kun elskede mig.
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, for jeg er blevet godt træt af det, og det er han sikkert også…
Pige, 16 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 16 år
Jeg kan godt forstå at du er lidt forvirret, og at du ikke helt ved, hvad du skal gøre.
For på den ene side har i været sammen i to år og elsker du ham, og han siger at han elsker dig.
Og på den anden side er han en flirt, der opsøger andre piger på nettet. Måske har han en grund til, at han gør det. Hvem ved. Uanset om han har en grund eller ej, så søger han noget, han mangler. Måske en anerkendelse ved at blive valgt til, eller noget helt andet.
Han flirter!
Spørgsmålet, der er interessant her, er, om du vælger at tage kampen op for at beholde din kæreste, eller om du vælger at forlade din kæreste for det han allerede har gjort og måske vil gøre igen? Du skal stole på det du mærker i dig selv, og hvad du har det bedst med og hvad du vil bruge din energi og kærlighed på.
Med den styrke du allerede har vist ved at skrive herind, så er jeg ikke i tvivl om, at du inderst inde godt ved, hvad der skal til for at få styr på jeres forhold. Og om jeres forhold kan reddes.
Gør op med dig selv om, hvad du vil stå model til, hvor dine grænser er og hvad du ikke vil finde dig i.
Derefter så få en snak med din kæreste om dit valg. Det vil kræve masser af mod at få startet den samtale, men hvis I to får løst det her ved at kunne snakke sammen, så vil jeres forhold måske få noget kostbar med sig, nemlig ærlighed. Og netop ærlighed er vigtigt, fordi det giver begge parter i et forhold plads til at være sig selv og autentiske. Det skal så selvfølgeligt være ærlighed fra jer begge, og det kan være der, det kan blive rigtigt svært - tror jeg.
Har du spørgsmål til det jeg skriver kan du altid ringe ind til BørneTelefonen 116111 og snakke med en af vores søde rådgivere.
Kærlig hilsen BørneTelefonen