Brev
Jeg er totalt knust!
Hej.
Jeg er en dreng på 10 (næsten 11) år. Min kæreste har slået op, for cirka en måned siden. -JEG ER HELT KNUST-
Jeg føler mig så forfærdelig egoistisk og har utrolig meget lyst til at begå selvmord.Jeg har gjort en dreng fra.min klasse vildt ked af det, fordi at han blev kærester med hende lige bagefter.
Nu er jeg begyndt at gøre dumme ting, som at opsøge The Anonymous (en hacker gruppe) og onanerer.Grunden til atjeg onanerer er, at en af mine venner siger, at det gør en glad og at man ikke tænker på alt det negative.Jeg har dog ikke lysten til at dyrke sex endnu, fordi st jeg er bange for konsekvenserne og samtidig ved jeg godt, at jeg først må, når jeg er 15 år.
Jeg har meldt mig til mange ting, som at være med til at lave et lille sjovt band eller lave en kort stumfilm.Jeg gør bare folk kede, fordi at jeg er blevet total pessimistisk og meget negativ.
Nu har jeg så fået en anden kæreste, som jeg egentligt ikke synes er forfærdelig ‘lækker’.Hun vil aldrig være sammen med mig.Det hjalp så heller ikke!
Hvad skal jeg gøre nu? I er min sidste chance!Jeg kan snart ikke holde fristen til selvmord ud.HJÆLP MIG FØR AT DET ER FORSENT!!!
Dreng, 10 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på næsten 11
Hvor er det bare et ærligt og modigt brev, du har sendt til os. Jeg kan godt forstå, at du er ked af, at din kæreste har slået op med dig. Jeg kan læse ud af dit brev, at hun betød rigtig meget for dig, og det er svært for dig at komme over hende.
Du har prøvet forskellige ting for at tænke på noget andet, blandt andet har du meldt dig til nogle aktiviteter, og det er da rigtig godt gået. Der er ikke noget at sige til, at du har svært ved at være positiv hele tiden, og at du nogle gange kommer til at være lidt negativ. Mon du alligevel får lidt ud af at være med i de aktiviteter? Måske vil de andre bære lidt over med dig, hvis de får at vide, at du går og er lidt ked af det for tiden? Tror du, det ville hjælpe lidt, hvis du kunne fortælle nogle af dine kammerater, hvorfor du kommer til at blive negativ ind imellem?
Du skriver, at du har gjort nogle "dumme ting". Blandt andet har du fået anbefalet at onanere, fordi man kan blive glad og ikke tænke så meget på de negative ting. Jeg tænker ikke, at du behøver at betragte det som en dum ting at onanere. Selv om det måske ikke er noget, man snakker så meget om, er det helt almindeligt at gøre. Jeg ved ikke, om det kan trøste dig at onanere, men det er i hvert fald hverken dumt eller forkert at gøre.
Du har også kontaktet The Anonymous, skriver du. Jeg tænker, at når du skriver det på den måde, så har du alligevel tænkt lidt over, at det måske er lidt risikabelt? Somme tider kommer man til at gøre noget, man fortryder - især hvis man er oprørt over noget. Hvis du ikke har gjort andet end at kontakte ham/dem, og ikke har hørt fra dem, så er det ikke sikkert, der sker så meget ved det.
Men hvis du er utryg over det, kunne det måske berolige dig at snakke med en voksen om det? Måske din mor eller far? Eller måske en voksen fra BørneTelefonen til at starte med? Hvis du ringer til BørneTelefonen på 116 111 og forklarer, hvad der er sket, kan den søde rådgiver hjælpe dig med at finde ud af, om der skal gøres noget i forhold til The Anonymous, så du ikke skal være bekymret over det mere.
Nu har jeg lige nævnt BørneTelefonen, og det har jeg fordi der er mange børn, der har fået hjælp på den måde og som har været glade for at snakke med en voksen, som lyttede og tog dem alvorligt. Det kunne måske også være rart for dig, når du er så ked af det, at du har overvejet selvmord? Jeg tænker i hvert fald, at det er vigtigt, at du får snakket med en voksen om de tanker, så du ikke skal gå alene med dem.
Jeg håber, du vil overveje at prøve at ringe 116 111 - eller måske sende en SMS til 116 111 til at starte med, hvis det føles lettere.
De bedste ønsker og tanker fra BørneBrevkassen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.