Jeg er til ældre fyre

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære du

Tak for dit brev, hvor du skriver om et problem, som jeg tror rigtig mange teenager piger, kan nikke genkendende til. Nemlig, at du er optaget af drenge/fyre, der er ældre, end du selv er. Og at du gerne vil have en kæreste, som du kan tale med.

Du skriver også, at du ikke har lyst til eller brug for en kæreste, hvor det drejer sig om at kysse og røre. Det er godt, at du skriver til os og fortæller om dine tanker og følelser og jeg kan godt forstå, at det kan være svært at finde ud af, om det er okay, at have det som du har det…

Jeg ved, at der er mange andre piger, der har det ligesom dig. Jeg tænker, at det virker som om, du er en helt normal almindelig pige i puberteten. Drenge har nok ikke generelt, så meget brug for at tale sammen, som piger har. Ofte er piger også lidt hurtigere modnet på dette område end drenge er. Det er måske derfor, at du synes, at drengene på din årgang er ikke interessante? Jeg tænker, at grunden til at piger ofte bliver forelskede i fyre, der er ældre end dem selv, måske er, fordi de oplever, at det er et mere ligeværdigt forhold?
Senere når du bliver ældre, så vil du nok også blive forelsket i en på din egen alder, tror du ikke?

Du skriver, at du ikke har lyst til, at kysse og røre og det, tænker jeg, er helt ok. Vi er alle forskellige, når det drejer sig om kærlighed og du er dig og føler ikke behov for at kæle og kysse lige nu. Det skal nok komme og jeg tænker, det er vigtigt at respektere hinandens grænser og at du ikke, føler dig presset til at gøre noget, du ikke har lyst til. Det er flot, at du er opmærksom på hvad du har lyst og føler dig klar til - det skal du blive ved med at respektere hos dig selv.

Som sagt så tror jeg ikke, der er så meget, du kan gøre ved, at du for tiden bliver fascineret af fyre, der er ældre end dig. Det er helt normalt, at fantasere og forelske sig, som du gør. Med hensyn til om du kan finde en kæreste, du vil kunne snakke med, så er det ikke altid så nemt. Måske vil det være lettere, hvis du og din kæreste har fælles nogle interesser? Så kan I jo tale sammen om interesser, og sommetider kan man bliver super tiltrukket og forelsket i en, man tror man ikke har noget til fælles med...så'n er kærligheden heldigvis også...

Håber du kan bruge mit svar, ellers så er du velkommen til at skrive igen eller ringe til Børnetelefonen.

De bedste hilsner

BørneBrevkassen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.