Jeg er forvirret

Hej brevkasse

Jeg er en dreng på 14 snart 15,

jeg har været forelskede i denne her pige som jeg har kendt i 7 år,
Pigen er en af mine gode venners nabo, og hendes forældre ved derfor hvem jeg er osv…

Vi har talt rigtig godt sammen, og har længe tænkt op at tage det næste skridt, og har i sommerferien gået turer, og mødtes og talt om ting bla sex, hvor hun var meget bla sagde hun gerne gav bj. Men for noget tid siden gad hun ikke have dage/streak på snapchat, og vi har ikke talt så meget siden,

Men det virker som om hendes veninder ved/tror hun har følt noget for mig, da de nogle gange gerne ville have jeg er sammen med dem når hun er der, og hun kigger tit på mig i timerne,
der var også en episode hvor nogle fortalte om en fest hvor hun var der, og jeg var der ikke…. hvor da de sagde hun havde lavet noget med en anden også stopper de hurtigt og kigger på mig, og det virkede som om de blev lidt flove og grinte det af.

Jeg holder rigtig meget af hende, og ville ønske at vi kan blive venner igen og måske lidt mere, det var en fantastisk periode da vi nærmest var bedste venner, og jeg vil ønske det kunne blive sådan igen og måske komme videre……

Dreng, 14 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære Dreng på snart 15 år

At være forelsket er jo en rigtig dejlig ting for det meste og især hvis man er forelsket sammen . Denne her pige som du har kendt i 7 år, lyder til at have været en tæt og god veninde og i har som du skriver haft mange gode stunder sammen og i har talt om mange nære ting, også sex.

Jeg forstår det sådan at I på et tidspunkt talte om at tage det næste skridt ? Jeg formoder at du mener , at i skal gå fra at være venner til måske at være kærester , gætter jeg mon rigtigt?

Men lige nu sker der ting som forvirrer, hvilket jeg da godt kan forstå. Du beskriver at hun blandt andet er fraværende ved at være mindre på snapchat og I har heller ikke talt så meget sammen og det hænger jo ikke sammen med jeres ellers så fine snakke og venskab .

Hendes veninder giver dig en form for bekræftelse på at hun måske kan lide dig , men at der også skete noget med en anden til en fest? Men det tænker jeg ikke du skal lægge så meget i , hvis du kan lade være . Du ved sikkert at mange ting kan blive opfattet på forskellige måder , fordi vi mennesker opfatter forskelligt .

Mit råd er at du skal få de forskellige " rygter" bekræftiget  fra din veninde selv . Så er du også sikker på at få den helt rigtige historie og kan måske bedre forstå de ting som gør dig forvirret.

Jeg vil foreslå du " tager tyren ved hornene" ... Ring til hende eller endnu bedre opsøg hende og spørg hende om I kan tage en snak om hvad der sker.

Hvis du har mod på det så vil det også være rigtig fint at fortælle hende hvor meget jeres venskab betyder for dig og at du savner den periode i havde sammen .

Mere ærlig kan du ikke blive end det og jeg tænker at hun vil lytte til det du har at  sige og forhåbentlig kan i komme videre derfra og se hvad fremtiden bringer .

Jeg ønsker dig pøj pøj

Kærlig Hilsen Børnetelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.