Brev
Jeg er forelsket…
Hej børnebrevkassen..
Jeg er vildt forelsket vi kalder ham A. Jeg elsker hans personlighed hans humør og han udseende er da heller ikke helt galt :DDD. Han har de smukkeste øjne og de store muskler personligheden og humøret jeg kan slet ikke stå for det.
Når mine to veninder og hans to venner har leget s p eller k har jeg bare altid sagt at jeg ikke er forelsket i nogen af drengene og jeg synes de alle er grimme og har en dårlig personlighed!! jeg kan ikke fortælle det til NOGEN! ik min bedste veninde ik min mor ik min lære eller noget jeg har så meget lyst til at kysse ham..
han er muslim så jeg ved ik om han må få en kæreste men jeg tror godt netop han må.
en af hans venner ”mobber/driller” mig og siger jeg er tyk!! jeg er ikke tyk jeg er bare bygget kraftigt er desuden træt af han ikke fatter en skid af hvad jeg siger til ham.. :(, hans ven ydmyger mig foran ham, jeg er virkelig virkelig forelsket i A men ved ikke om han er forelsket i mig. han har indrømmet til S P eller K, At han synes jeg er sød,
Men ja.. hvad skal jeg dog gøre :/..
Pige, 11 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 11 år
Tak for dit brev hvor du fortæller, at du er forelsket i A men ikke rigtig ved, hvad du skal gøre.
Du fortæller i dit brev, at I nogle gange leger S, P eller K, og at A har indrømmet, at han synes du er sød. Jeg tænker da, at dette er et rigtig godt tegn. Måske du kan åbne lidt mere op, næste gang I skal lege det, og indrømme at du også synes, at han er sød, og så se hvad der sker... Hvad tænker du om den idé?
Ellers kunne det måske være en idé at finde ud af, hvad A laver i sin fritid, og så "tilfældigvis" lige komme forbi der, hvor han er, hvis du for eksempel ved, at han skal ud og spille fodboldkamp. Eller måske bare spørge ind til det, han laver i sin fritid, så du på den måde kommer til at snakke mere med ham.
Jeg håber at du kan bruge nogle af mine råd, og ellers er du altid velkommen til at ringe ind til BørneTelefonen på 116 111, det kan være at de har nogle andre idéer til, hvad du kan gøre.
De bedste hilsner
BørneBrevkassen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.