Jeg er forelsket igen

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære dreng

Hvor er det dejligt at høre, at du er forelsket igen - og at det er gengældt denne gang. Det lyder næsten som om, pigen spurgte dig - sådan lidt indirekte - om I skulle være kærester, da hun sådan ringede til dig og spurgte, om der var en mulighed for, at I kunne få noget sammen igen. Så på en måde har hun måske allerede sagt, at hun gerne vil være din kæreste...

Alligevel lyder det som om, du gerne vil have klar besked, om I er kærester eller ej, og det kan jeg også godt forstå, når I har flirtet tidligere, og hun så pludselig fik en anden kæreste. Det kan være rart at vide, hvor man har hinanden, hvis man skal gå ind i noget for alvor.

Måske kan du sige til hende, næste gang I er sammen: "Jeg kan rigtig godt lide at være sammen med dig. Jeg synes, vi er sammen på en kæreste-måde, og jeg vil rigtig gerne have, at du er min kæreste."... eller du kan spørge hende, hvad hun tænker der skal til, for at I kan blive kærester. Eller du kan skrive det til hende, hvis det er lettere?

Måske kan du blive inspireret af at lytte til nogle af de afsnit af Sofies Univers om forelskelse, som BørneTelefonen har medvirket i. Lyt til dem her >>

Held og lykke fra BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.