Brev
Jeg er forelsket i en pige…
Hej bb
jeg er forelsket i den her pige i min klasse og har været det siden 3 kl (skal gå i 7 efter sommerferien)
jeg syntes bare det er pinligt.
vi er bedste venner men vil gerne have at det bliver til noget mere en bare venner.
Jeg ved ikke hvordan jeg skal sige det eller gøre det
hilsen A……..
Dreng, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære A på 12 år.
Hvor er det dejligt at du er forelsket, det er da en af de bedste følelser i verden. Jeg kan godt forstå, at du synes det kan være svært hvordan du skal snakke med din veninde om det. Det er en stor ting, som betyder meget for dig. Det kan godt kræve mod, at du gerne vil fortælle hende om dine følelser for hende. Tror du ikke at hun vil blive rigtig glad for at få af vide at du er forelsket i hende? Har du nogen fornemelse af, hvordan hun har det med dig?
Du fortæller mig at I går i klasse sammen og at du har været forelsket i hende i over 3 år, så jeg tror at I kender hinanden ret godt? Kunne det måske være en idé at tale helt ærligt med hende en dag, hvor der ikke er andre? Det kunne også være at du havde lyst til at fortælle hende det over SMS eller skrive dine følelser i et brev til hende? På den måde får du fortalt hende lige det du vil sige og så har hun også mulighed for lige at tænke over det inden hun svarer dig?
Nogen gange kan man også sætte hjerter ind i en sms til en pige, det giver hende måske en idé om, at du har fået følelser for hende.
Har du mon snakket med nogen andre om det? Måske ville det hjælpe dig at snakke med en god ven som ville kunne give dig råd? Og hvis du ikke havde lyst til at fortælle hvem pigen var, så kunne du jo bare sige at der var én du var forelsket i. Sommetider kan man også få en ven til at snakke med pigen og høre hende om, hvad hun synes om dig
Jeg håber meget at du kunne bruge mit svar.
De bedste tanker og hilsner fra BørneTelefonen