Brev
jeg er forelsket
jeg er forelsket i en dreng fra min klasse men han ved det godt men jeg spøger om vi skal være kærester men jeg er bange for at spøger han fordi jeg er bange for han siger det til nogen og så ved helle skolen det pulselig og hvad nu vis han siger nej så er det pinilet
Pige, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 12år Tusind tak for dit brev. Hvor er det bare skønt at være forelsket – også selvom man kan have svært ved at få spurgt. Jeg tænker at det måske kan være en ide at måske at skrive lidt sammen først, enten på nettet eller på sms. Tit er det lidt nemmere. at blive klar til at spørge, hvis man har fået en fornemmelse af, om han måske også føler noget. Det kan du måske nemmest ved at I skriver lidt sammen først? Hvis du har hans nummer kan du evt. sende ham et par korte beskeder, hvor du fx bare spørger om lektier eller andre “ufarlige” ting. Hvis han svarer på dem, kan du skrive igen og måske på den måde komme i snak med ham. Måske du også har et par veninder som måske kan forhøre sig lidt først, om de ved om han kan lide dig. Det kan også være at de kan hjælpe dig med at få bedre kontakt til ham. Måske du sammen med nogle venner kan invitere til filmaften hvor du så tilfældigvis kan sidde i nærheden af ham, og få talt lidt mere med ham bare jer to. Du kan også vælge at gå helt old school og skrive et kæreste brev til ham. På dette link har vi fx En guide til at skrive sådan et brev https://bornetelefonen.dk/guide-skriv-et-kaerestebrev/. Hvis du har brug at tale mere med os, er du også meget velkommen til logge på vores chat her på hjemmesiden og chatte med en af vores rådgivere eller ringe til BørneTelefonen på 116 111. De kærligste hilsner Børnetelefonen