Jeg elsker ham, men det vil jeg ikke!

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 12 år.

Jeg kan godt høre, du er en moden pige, der tænker anderledes end dem på din alder. Måske derfor kan det være lidt svært for dine veninder og venner helt at sætte sig ind i hvordan du har det.

Jeg tænker derfor, om du har en voksen i dit liv, som du har lyst til at fortælle hvordan du har det? Det kan være rigtig rart og tale med en, der måske har prøvet noget af det samme og bedre forstår hvordan du har det.

At være forelsket, hvor det ikke er gengældt kan være hårdt. Så jeg forstår godt, hvorfor du ønsker det var anderledes.

Det der kan give lidt ro kan være, at give dine følelser plads. Måske kan du prøve at sige til dig selv, at det er ok at du er så forelsket i drengen fra din klasse og så prøve at mærke hvad det gør ved dig. Jeg tænker din forelskelse også bringer en masse rare og varme følelser frem? Og når du tillader dig selv, at det er okay, du er forelsket, kan det nogen gange gøre, at det ikke fylder så meget.

Måske kan du bruge det du mærker på andre du holder af og på dig selv. Jeg tænker, at alt det du gerne ville gøre for ham, kan du begynde at gøre for dig selv eller sammen med familie, venner og veninder. Der er jo ikke noget galt med at give flere knus og kram og finde på hyggelige ting at lave enten alene eller sammen med andre.

Du kan måske tænke på det, som en måde at forberede dig til den dag, du får en kæreste. For når du på et tidspunkt får en kæreste er det en stor hjælp, at vide hvad der gør dig glad at lave og hvad du har lyst til at lave sammen med andre.

Jeg ved godt, du ønsker at gøre noget, der gør at du glemmer ham. Min råd vil dog stadig være at sige pyt hver gang du tænker på ham og acceptere, at du har følelser for ham. Jeg tror, at når du synes det er okay for dig at være forelsket i ham, vil det være lettere at holde op med at være forelsket i ham.

Jeg håber mit svar og råd giver mening for dig ellers er du velkommen til at ringe til BørneTelefonen på 116 111 eller skrive til chatten. Her kan du fortælle mere og få flere råd.

Kærlig hilsen BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.