Brev
internet flirt
Hej bb,
til at starte med vil jeg gerne sige at det her er rigtig vigtigt for mig og det fylder rigtig meget i min hverdag,
jeg føler ikke jeg kan fortælle det til nogen fordi ingen vil forstå. Så hvis i valgte at besvare mit spørgsmål vil jeg bare sige tuuusind tak!
Jeg er en pige på 13 år, jeg er begyndt at skrive med ham her på 14. Vi har skrevet sammen i noget tid og han er super sød! Vi snakker tit sammen og han er sjov og sød ved mig (hvilket der ikke er særlig mange drenge der er)!
Vi har begge indrømmet at vi godt kunne lide hinanden, og han spurgte mig om vi skulle være kærester, jeg svarede at jeg ville mødes først og det forstod han.
Vi begyndte så at snakke om at mødes (vi bor 40 min væk fra hinanden), men jeg er meget nervøs og jeg har en meget travl hverdag med arbejde og hest, derfor har vi ikke kunne lave en aftale.
Der er ikke noget jeg hellere vil end at være sammen med ham, jeg har haft andre flirts/internet flirts men ham her er noget andet, han er speciel..!
Mit spørgsmål er så, hvad skal jeg gøre?
Hvordan skal vi lave en aftale, jeg ville ikke turde ”bare sådan” at tage hjem til ham eller noget, i ved. Måske i et center? Jeg ved det ikke.
Noget som jeg har tænkt over længe er, kan vi godt blive kærester nu og så mødes senere?
Jeg fortryder nu at jeg sagde nej da han spurgte mig, men så alligevel ikke.
Jeg ville virkelig sætte pris på hvis i kunne hjælpe mig, det ville ændre hele min verden!
Tak på forhånd<3
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære Pige 13 år,
Jeg forstår godt du er glad. For det er dejligt at tale/skrive med en, der både er sød og sjov. Og det er helt naturligt, at du er blevet glad og måske småforelsket i ham den søde på 14 år. Man kan nemlig sagtens forelske sig på nettet.
Heldigvis er du også en klog pige, der passer godt på dig selv. For du har sikkert hørt de mange historier om folk på nettet, der udgiver sig for at være noget andet, end de i virkeligheden er. Eller om dem der er blevet lokket til at sende nøgenbilleder eller lignende.
Derfor syntes jeg også det er klogt, at du gerne vil møde ham, inden du udvikler flere følelser for ham.  Også selvom det kan være fristende, at blive ”on-line kærester”, fordi han er så sød og sjov, når I skriver sammen.
Det er faktisk virkelig stærkt og modent af dig.
Det er også virkelig klogt af dig, at du ikke vil tage hjem til ham. Men gerne vil mødes med ham på en god og tryg måde: Et offentligt sted, hvor folk kan se jer, og du kan få hjælp, hvis du får brug for det.
Han vil nok også være glad for, at det er en god og tryg måde, I mødes. Han står jo lidt i samme situation: At I kun kender hinanden fra nettet.
Jeg tænker, at det er MEGET vigtigt, at der er nogen der ved, at du skal mødes med ham. At der er nogen, der ved præcis, hvor og hvornår I har aftalt at mødes. Og som passer på dig.
Det bedste ville nok være, hvis du kunne få din mor eller far til at køre eller følge dig til det sted, hvor I aftaler at mødes? Så kunne de vente på en café i nærheden. Måske vil dine forældre også være glade for, at kunne hjælpe dig? Og stolte over hvor klog og stærk en pige de har?
Hvis du synes, det er for akavet at blive kørt eller fulgt af dine forældre, er der så nogen andre der kan tage med dig? En god veninde? En storesøster?
I kunne måske også mødes tæt på, hvor du bor? På en cafe i din by, som du kender godt?  Så kan du fx aftale med dine forældre, at du sender en sms, når du har mødt ham – og en sms mere, når du har sagt farvel til ham på cafeen?
Hvis du slet ikke har tænkt dig at fortælle nogen, at du skal mødes med ham, så er det MEGET vigtigt at du vælger et offentligt sted i din egen by. Et sted du kender godt, og hvor der HELE tiden er mennesker omkring jer, som genkender dig. Og hvor du hurtigt kan få hjælp fra voksne, der ved hvem du er.  Men det er bestemt ikke den bedste løsning.
Jeg håber, du finder en god og tryg måde at mødes med ham. Og at du bliver ved med at være klog og passe godt på dig selv. Og at han, hvis I mødes, er lige så sød og sjov som han er på nettet. Det er nemlig dejligt, at møder mennesker der gør en glad og forelsket indeni.
Kærlig hilsen BørneTelefonen