Ingen kærlighed

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 14 år,

Man kan føle sig helt alene i verden, hvis mange andre har prøvet noget, man ikke selv har prøvet endnu. Man kan også føle, at man hellere må skynde sig at prøve det, så man “er ligesom de andre”. Måske kender du det?

Sådan er der i hvert fald mange, der har det.

Men det er helt normalt, at man ikke har prøvet at kysse eller have en kæreste, når man er 14 år. Det er meget forskelligt, hvornår folk er klar til de ting. Nogen er meget unge, og andre er ældre. Man kan også sagtens føle sig klar, men bare ikke rigtig føle, at der er nogen, man har lyst til at blive kærester med. Måske er det sådan, du har det?

Selvom det kan være svært, er det bedste, man kan gøre faktisk at vente lidt. Lige pludselig dukker der helt sikkert en person op, som får dig til at føle noget særligt – eller som du bare kan mærke, du har lyst til at kysse med.

Indtil det sker, kan det måske hjælpe at snakke lidt med nogen af dem fra klassen, som ikke har prøvet det endnu? Måske er det rart at høre, hvordan de har det med det? Det kan være rart at snakke med nogen, der er det samme sted som én selv. Så føler man sig ikke så alene.

Det kan også være, at du har lyst til at snakke med nogen af dem, der har prøvet det? Måske kan du spørge dem om, hvordan de oplevede første kys eller kæreste og spørge, hvordan det skete, at de f.eks. kyssede første gang?

Det kan også være, at du har lyst til at gå ind og læse vores Scoreguide og Kysseskolen? Dér kan man nemlig få gode råd til, hvordan man viser, man godt kan lide en person – og man kan lære lidt mere om, hvordan man kysser.

Du er også meget velkommen til at SMS’e eller ringe til os nummer 116 111 eller skrive til os på Chatten. Vi vil i hvert fald gerne snakke mere med dig om det, hvis du har brug for det.

Hold ud! På et eller andet tidspunkt ved du bare, at du har lyst til at kysse eller blive kærester med én! Det kommer lige pludseligt – man ved desværre bare ikke hvornår.

Kærlig hilsen BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.