Brev
Hvordan skal jeg sige det..?
Hej brevkasse.
Jeg er en pige på 15 år og jeg har en kæreste. Han bor dsv. på Fyn og vi har ikke mødt hinanden endnu, så han er vel en slags “nk”. Men sagen er den at vi elsker hinanden.. og jeg ved ikke hvordan jeg skal sige det til mine forældre, ham og jeg har snakket om det skal frem på et tidspunkt, vi ved bare ikke hvornår..
Mange siger jo at kærlighed ingen alder har, og at afstanden bare er tal.. men det er altså lang tid at sidde i bus og tog fra Nordjylland til Fyn..
Men alt i alt, hvordan fortæller jeg mine forældre jeg er forelsket i en fra Fyn..?
Hilsen den usikre pige..
Pige, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 15 år
Det er dejligt at høre at du er kæreste med en sød fyr.
Jeg synes det lyder som en god ide at fortælle dine forældre om ham og dine følelser for ham. Du kan måske tage det lidt i små bidder. Det er måske overskueligt at dele det lidt op. Du kan starte med at sige du har talt med en sød fyr på nettet og nævne hans alder og navn. Så fortæller du, at du er blevet forelsket i ham. Så fortælle at I er kærester. Osv. Måske gør det det lidt nemmere. I hvert fald er det super at du ønsker at dele det med dine forældre. Det viser også at I har tillid til hinanden hjemme hos dig.
Blot for at nævne det for dig, så sker det nogen gange, at voksne mænd udgiver sig for at være yngre end de er fordi de gerne vil møde unge piger. Derfor kunne en ide til jeres første møde være at I mødes hos dig eller et sted tæt på, hvor dine forældre også er der eller er hjemme. Det tænker jeg også vil gøre dine forældre mere trygge ved det.
Kærlig hilsen BørneTelefonen