Hvordan ska jeg kysse hende

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære du,

Tak for dit brev. Hvor er det dejligt at høre, at du har en kæreste som du er glad for. Jeg kan godt forstå du gerne vil kysse hende, da det er en måde at vise at man kan lide hinanden.

I dit brev skriver du,  at du er nervøs for at kysse din kæreste. Ved du mon hvad du nervøs for?

Der er mange der synes, det kan være svært at begynde med at kysse og være mere tætte med deres kæreste. Så det er helt normalt, at man kan bekymre sig om det i starten, og det er bestemt ikke noget man skal være flov over.

Du skriver at du gerne vil have et par råd til, hvordan og hvornår du skal kysse hende. Nogle gange skal man bare springe ud i det, selvom man er nervøs. Det tror jeg din kæreste gjorde, da hun sagde 17.17 med et kys... Jeg tænker at din kæreste viser, at hun er glad for dig ved at kysse dig, og at hun blot vil blive glad for at få et lille kys på kinden eller munden.

Måske kunne du gøre det næste gang i er alene. F.eks. når i er hjemme hos en af jer og sidder sammen og ser en film. Det vigtigste er at du føler dig klar til det og at du har lyst til at kysse hende. Det kan være, at du kan sige til dig selv, når klokken er 16.16, så kysser jeg hende på kinden - eller et andet tidspunkt, som du vælger? Kun hvis du føler det ok, ellers er det bedst at vente og det er helt ok.

Nogle gange skal man ikke tænke så meget over det, men mere mærke efter og så kommer resten ofte af sig selv hvis man kan lide hinanden. Du kan også snakke med din kæreste om du er lidt nervøs over at kysse hende hende. Måske kan hun mærke, at du ikke er helt klar eller ikke lige ved, hvornår og hvordan du skal gøre det.

Det kan ofte hjælpe at få sat ord på sine følelser og tanker, og det kan også gøre at man kommer tættere på hinanden. Hvordan vil det være for dig at snakke med hende om det - skrive en lille sms til hende om det?

Du har også mulighed for at kigge på vores forslag til at kysse i vores kysseskole: http://www.bornetelefonen.dk/Temaer/Sex-og-seksualitet/Vaerktojskassen/Kysseskole.aspx

Jeg håber du har fået nogle råd du kan bruge. Du er altid velkommen til at skrive herind igen, eller til at ringe til Børnetelefonen på 116111 og tale med en rådgiver. Det er anonymt og gratis.

De bedste hilsner Børnetelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.