Hvordan kommer jeg over ham

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære I.

Hvor beskriver du flot hvad der sker i dit liv for tiden. Det lyder rigtig hårdt at gå fra at skrive sammen med en person næsten hele tiden til så slet ikke at have kontakt, det kan jeg godt forstå at du syntes er svært og jeg vil prøve at komme med nogle forslag til hvordan du kan komme videre.

Du skriver, at du allerede har fået det en smule bedre af at skrive brevet til os, hvor er det dejligt at høre. Jeg tænker, at hvis det virker godt for dig at skrive dine tanker ned så var det måske en metode du bl.a. kunne bruge til at komme videre, måske ikke hver dag, men nærmere en gang om ugen, sætte dig og skrive hvordan du har det og hvad du gerne ville have fortalt din ven i løbet af ugen.

Jeg synes også, at du skal prøve at mærke efter, hvornår det er særlig svært, er det fx om aftenen når i plejede at skrive godnat til hinanden eller er det lige at kunne fortælle noget sjovt/spændende som er sket i dit liv til ham? Hvis der er et tidspunkt på dagen som er særlig svært, så er det der du skal fokusere på at fylde din tid med noget andet. Fx sørge for, at på det tidspunkt skal du se en god serie, løbe en tur, være sammen med din familie eller venner. En anden ting du også kunne gøre er at tale med dine veninder om hvordan du har det og fx spørge en af dem om det er ok, at du sender hende en godnat sms i stedet, hvis det er der du har det særlig hårdt. Det gælder om at udfylde det tomrum som er efter ham med andre søde mennesker og andre aktiviteter. Jeg ved godt at det er svært, men det er det du skal prøve at fokuserer på.

Selvom det ikke føles nemt lige nu, så vil det med tiden blive nemmere. Dette skyldes, at når man er forelsket så er man I en fase, hvor man har et ekstra højt niveau af nogen særlige lykke hormoner i kroppen. Som tiden går falder niveauet og efter mellem 2-12 måneder er hormonerne nede på deres almindelige niveau igen og på dette tidspunkt vil det blive nemmere og nemmere slet ikke at tænke på ham som kæreste mere.

Held og lykke med at komme videre. Jeg håber at du kan bruge mine råd og ellers er du meget velkommen til også at kontakte os på børnetelefonen 116 111 eller på børnechatten.

Mange hilsner

Børnetelefonen.

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.