Brev
Hvordan får jeg en kæreste
Jeg er en dreng på 12år og er tyg men jeg er forelsked i den pæneste pige i min klasse er der en pige der ved hvad jeg skal gør jeg er i gang med at tabe mig
Dreng, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 12
Hvor er det sejt, at du er i gang med at tabe dig. Jeg håber, du får hjælp fra din familie, for det kan være svært at gøre alene. Det virker som om, du har en stærk vilje og er god til at gøre noget, du sætter dig for.
Jeg tænker, at det handler om at vise pigen, at du godt kan lide hende. Det kan man gøre ved at være sød mod hende, være interesseret i hende og sørge for at være i nærheden af hende, så meget man kan. Mange forelskelser starter som venskaber, så hav tålmodighed og giv det tid. Hvis hun først begynder at kunne lide dig, kan det sagtens være, du får chancen for at blive mere end venner. Du kan også læse om forelskelse her på hjemmesiden og måske få nogle flere gode ideer.
Jeg vil ønske dig rigtig meget held og lykke med kærligheden og med at tabe dig.
Kærlig hilsen BørneTelefonen