Brev
Hvad sker der med mig?
Hej!
Jeg har et problem.
Jeg er 14 år gammel, og er som så mange på min alder ret interesseret i drenge. Hver gang jeg finder interesse i en dreng, og “forelsker” mig lidt i ham er det rigtig fedt og dejligt osv. Men lige så snart han viser interesse over for mig har jeg ingen ide om hvad jeg skal gøre. Jeg begynder fuldstændig at lukke ned, og afviser ham. Forstår ikke hvad det er der gør det. Jeg føler mig bare utilpas, og får det lidt kvalmt eller hvad man siger.
Det gør mig sur at jeg skal være sådan, fordi i al den tid jeg har drømt om at drengen skal kunne lide mig har jeg haft det fantastisk. Og så skal jeg bare slukke for det hele.
Jeg føler også at det er synd for ham, fordi han aner jo intet om at det er sådan jeg har det.
Jeg kan personligt ikke se mig selv i et forhold, jeg vil hellere bare have en “flirt” altså en jeg kan hygge mig med uden at det bliver for seriøst, og jeg skal fastsætte mig på et eller andet.
Jeg ved ikke hvad der er galt med mig. Når jeg prøver at snakke med mine veninder om det siger de bare “wtf, hvor er det mærkeligt” og ” sådan har jeg det slet ikke”
Har i oplevet noget som dette før? og kan i hjælpe mig?
Pige, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 14 år.
Lad mig starte med at sige, det er helt normalt at have det som dig. Du lyder som en pige, der nyder at flirte, men ikke føler dig klar til mere end det og det er helt ok. Så godt du mærker efter. Det er helt ok, når man er 14 år ikke at ønske at være i et fast forhold, men lige nu nyde at mærke forelskelsen og flirten. Det skal nok komme senere, at du bliver så forelsket at du ønsker et mere fast forhold. Giv dig tid og nyd, som det er lige nu.
At man begynder at se en dreng og man er glad for ham, betyder ikke, at man straks bliver seriøse og ønsker et forhold. Det er dog dejligt at læse, du også tænker på fyrens følelser, for måske har I det ikke på samme måde og derfor er det vigtigt at være åben om, det er flirten du er glad for, men ikke lige nu er interesseret i noget mere seriøst. På den måde, undgår man, at nogen bliver såret.
Det er fint, du har prøvet at tale med dine veninder om hvordan lige præcis du har det. At de ikke har det på samme måde, gør det på ingen måde forkert. Du virker som en sød og omsorgsfuld pige og så længe du passer på ikke at såre dem du flirter med, er der intet forkert i det.
Venlig hilsen
BørneTelefonen.