Brev
Hvad skal jeg gøreeee :/
Hej,
jeg er en pige på 14 år.. Der er denne her dreng der går på min skole, han har i de her par uger været rigtig sød og venlig mod mig, men han snakker faktisk med alle piger, men ikke mig,
jeg føler han er cheneret eller noget i den retning. Han blir ved med at kigge på mig selvom han ikke ved jeg rent faktisk godt har lagt mærke til det, altså når jeg sidder eller står foran ham, går han altid over til en pige, men når jeg så et gået, går han pludselig også væk fra pigen (noget jeg har lagt mærke til og veninderne der os har)
men som sagt han har været meget venlig i de sidste par uger, men idag gav han mig ikke engang ansigt eller komplimenter som han plejede,
han plejede rent faktisk også at komme over til mig og mine veninder og fjolle, men idag fjollede han kun med dem, slet ikke med mig!
HVAD SKAL JEG GØRE!
Jeg vil helt vildt gerne finde ud af om han er interesseret i mig, eller om det bar er en fornemmelse jeg har..
Pige, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 14 år
Tak for dit brev, hvor du fortæller om den her dreng, som er rigtig sød og som du gerne vil finde ud af, om er interesseret i dig.
Du beskriver så fint dine opmærksomheder omkring ham og de ting, som du har lagt mærke til. Du fortæller også, at du har talt med dine veninder om det og om, hvordan de har set de samme ting, som du oplever. Det er altid rigtig godt og rart at tale med nogen om de tanker og følelser, som man oplever og det er også en vigtig del af det at kunne dele de tanker med andre.
Jeg tænker, at du kan have ret i, at han måske er lidt genert og derfor ikke direkte henvender sig til dig, men mere kredser omkring dig. Det er i hvert fald noget jeg hører andre tale om også i forhold til forelskelse.
Der kan være mange årsager til, at han pludselig gør noget andet end han plejer. Det er svært for mig at sige, hvad det præcist betyder, men jeg tænker at det kunne være, at han har lyst til at få din opmærksomhed på en anden måde nu.
Ud fra det du fortæller, så virker det da i hvert fald for mig at se, som om han er meget interesseret i dig. Og det er jo virkelig dejligt. Måske tænker han, at nu vil han også gerne se noget mere interesse fra din side og så forsøger han at gøre noget andet. Hvad tænker du mon om det?
Så måske kunne du nu forsøge at vise din interesse for ham. Måske kunne det være dig og dine veninde, der nu kunne henvende jer til ham i stedet. Det kan være, at I kan foreslå at ses efter skole et sted i en mindre flok. Så I har mulighed for at ses sammen i lidt andre sammenhænge, hvor du også får mulighed for at vise ham, at du er interesseret. Og så kan det være at du efterfølgende har mere mod på eventuelt at ses med ham alene.
Du kan læse lidt mere om forelskelse på vores hjemmeside her: https://bornetelefonen.dk/tema/forelskelse og du kan også læse andre som har skrevet ind til brevkassen efter gode råd.
Du er altid velkommen til at kontakte BørneTelefonen på 116 111, hvis du har lyst til at tale lidt mere med en rådgiver. Det er anonymt og gratis og den er åben alle dage kl. 11-23.
Ønsker dig held og lykke med kærligheden.
Mange kærlige hilsner fra BørneTelefonen.