Hvad skal jeg gøreeee :/

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 14 år

Tak for dit brev, hvor du fortæller om den her dreng, som er rigtig sød og som du gerne vil finde ud af, om er interesseret i dig.

Du beskriver så fint dine opmærksomheder omkring ham og de ting, som du har lagt mærke til. Du fortæller også, at du har talt med dine veninder om det og om, hvordan de har set de samme ting, som du oplever. Det er altid rigtig godt og rart at tale med nogen om de tanker og følelser, som man oplever og det er også en vigtig del af det at kunne dele de tanker med andre.

Jeg tænker, at du kan have ret i, at han måske er lidt genert og derfor ikke direkte henvender sig til dig, men mere kredser omkring dig. Det er i hvert fald noget jeg hører andre tale om også i forhold til forelskelse.

Der kan være mange årsager til, at han pludselig gør noget andet end han plejer. Det er svært for mig at sige, hvad det præcist betyder, men jeg tænker at det kunne være, at han har lyst til at få din opmærksomhed på en anden måde nu.

Ud fra det du fortæller, så virker det da i hvert fald for mig at se, som om han er meget interesseret i dig. Og det er jo virkelig dejligt. Måske tænker han, at nu vil han også gerne se noget mere interesse fra din side og så forsøger han at gøre noget andet. Hvad tænker du mon om det?

Så måske kunne du nu forsøge at vise din interesse for ham. Måske kunne det være dig og dine veninde, der nu kunne henvende jer til ham i stedet. Det kan være, at I kan foreslå at ses efter skole et sted i en mindre flok. Så I har mulighed for at ses sammen i lidt andre sammenhænge, hvor du også får mulighed for at vise ham, at du er interesseret. Og så kan det være at du efterfølgende har mere mod på eventuelt at ses med ham alene.

Du kan læse lidt mere om forelskelse på vores hjemmeside her: https://bornetelefonen.dk/tema/forelskelse og du kan også læse andre som har skrevet ind til brevkassen efter gode råd.

Du er altid velkommen til at kontakte BørneTelefonen på 116 111, hvis du har lyst til at tale lidt mere med en rådgiver. Det er anonymt og gratis og den er åben alle dage kl. 11-23.

Ønsker dig held og lykke med kærligheden.

Mange kærlige hilsner fra BørneTelefonen.

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.