hvad skal jeg gøre hun sagde nej?

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære 13-årige dreng
Tak for dit meget ærlige brev. Først vil jeg sige, at jeg synes du er vildt sej og modig, fordi du tør tage en chance og fortælle en pige, at du er forelsket i hende. Desuden er du super cool i din måde at acceptere, at hun har sagt nej, men indrømmer, at du har svært ved at få hende ud af hovedet igen.
Du skriver at du er en pc nørd, det må være vildt fedt at være god til. Jeg synes du skal være så stolt af, at du er god til computere. Det er der rigtig mange der gerne ville være.
Det kan være rigtig svært at få den man er forelsket i ud af hovedet. Men du har allerede gjort nogle gode ting for dig selv. Du skriver, at du må acceptere, at hun ikke er interesseret i dig - det er et sej og stærkt skridt at tage, og du kan skrive om det til mig - du er allerede godt på vej. Jeg ved ikke, om du har mod på at snakke med nogen omkring dig - det kan være, om det at glemme hende eller at forsøge at få hendes opmærksomhed på dig? Du har jo før snakket med hendes veninde, måske kan du gøre det igen og høre om, hvad der skulle til, hvis pigen skulle blive interesseret i dig?
Jeg tænker, at du er så sej og modig en dreng, så kunne du måske forsøge bare at være hendes ven og lade hende lære dig at kende. På den måde kan I finde ud af, om venskabet kan udvikle sig?

Det kan også være, at du synes om vores råd  til at komme over det eller til at blive inspireret til, hvordan hun kan få øjnene op for dig. Vi har skrevet nogle forslag og idéer på vores hjemmeside her:  http://www.bornetelefonen.dk/Temaer/Forelskelse.aspx

Jeg håber det bedste for dig.

BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.