Brev
Hvad skal jeg gøre?
Kære BørneTelefonen.
Det et fordi jeg er forelsket i en dreng som hedder F. Men min bedste veninde A- er også forelsket i ham. Jeg ved ikke om han bedst kan lidt hende eller mig.
Hvad skal jeg gøre? Kh. A.
Pige, 10 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære A.
Tak for dit brev. Det er altid øv at være forelsket i den samme som ens veninde. Godt at du tænker nogle tanker, inden en af jer bliver kede af det, fordi I ikke har fået talt om det.
Jeg tænker, at det vigtigste er, at du og din veninde sammen får snakket om, hvordan I skal forholde jer til, hvis han også er forelsket i en af jer. Måske finder du og din veninde ud af, at der ikke er nogle af jer, der skal være kæreste med ham, fordi det så vil være for svært for den, som ikke skal være kæreste med ham.
Det kan også være, at I er helt okay med, at han måske bliver kæreste med en af jer, og at det ikke vil gøre noget ved jeres venskab.
Hvis du skal finde ud af, om han kan lide dig, kan det være en god idé at spørge, om han har lyst til at følges i skole. Måske kan du også foreslå, at I laver noget sammen efter skole. Det kan også være, at du bare skal starte med at skrive til ham på SMS, det kan nogen gange være lidt nemmere.
Jeg håber, du får snakket med din veninde, og at I finder en god løsning.
De bedste hilsner fra BørneTelefonen