Brev
hvad skal jeg gøre
hej brevkasse
jeg er en pige på tolv og har en kæreste på 13 snart 14, altså vi har været sammen siden sidste år men jeg føler nogen laver om på ham, de vil have at han skulle synes det fedt og skyde piger i hovedet med skyder og sjovt at kalde folk for ludder, men han plejer ikke og være sådan, jeg elsker ham så højt og vil ikke miste ham,
jeg har prøvet og snakke med ham men alle pigerne fra klassen kan lide ham og de vil hele tiden røre ved ham, jeg savner min kæreste ham som vil ligge og putte med mig, men han er blevet sådan han slår mig og vil ikke gå med mig vil ikke kysse mig, hvad skal jeg gøre vi holder en pause til på mandag, (fire dage) men jeg savner ham! HJÆLP
Pige, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 12,
Det lyder til, at det vil være godt, at du og din kæreste får talt om de ting, som du har lagt mærke til ved din kæreste. Du har allerede prøvet at snakke med han, mon det var på et tidspunkt og sted, hvor det kun var jer to?
For mig lyder det lidt til, at der er forskel på den måde din kæreste er overfor dig, når der er andre omkring jer og når I er alene - er det mon rigtigt forstået? Eller er det hele tiden, at han vil skyde hovedet af noge og kalde folk for luder, slår dig og ikke vil kysse dig? Måske handler det om, at han afprøver at være sej, for at være venner med nogen eller måske, er der sket noget, så han ligesom føler, at han er nødt til at være sej. Det kan være, at hans venner driller ham eller andre ting...? Mon det kan være sådan noget? Måske kan han give dig et svar på det, hvis du spørger ham på et tidspunkt, hvor der ikke er andre.
Du skriver, at han slår dig, ikke vil gå med dig eller kysse dig, og du savner bare, at han vil være den kæreste som er rar at putte med. Gad vide om, han også savner det, men ikke rigtigt tør vise det overfor dig, når der er andre. Eller er han på vej ud af jeres kæresteforhold, og ikke rigtigt kan finde ud at sige det på en god måde til dig? Vil det være en idé at sige til ham, at du savner ham og at kysse og putte med ham, og måske spørge ham direkte, om han er ved at slutte med at være kærester?
Det kan jo være svært at være i det, som det er nu med ham og det kan være svært at finde ud af, at han ikke vil være kærester mere. Men, du bør nok også finde ud af, hvad du vil finde dig i og om de ting, som du synes er vigtige mellem kærester er noget, du kan få sammen med ham, også fremover. Du skal passe på dig selv, og sige fra også selvom det kan være svært, hvis man er forelsket. Men, de ting han gør mod dig er ikke ok.
Jeg håber, du kan bruge mit svar og finde frem til, hvad der er bedst for dig og om I skal fortsætte med at være kærester. Du er meget velkommen til at ringe - sms'e på 116111, så kan vi snakke mere om, hvordan du har det. Eller måske, vil det være godt at snakke med din mor og far om det, eller måske en god veninde.
Håber det bedste for dig
BørneTelefonen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.