hvad skal jeg gøre?

Jeg har talt med denne her dreng fra tyskland, over nettet i ca. 4-5 måneder nu. Vi har set hinanden på webcam og sådan, ikke noget perverst skal det lige siges..

men han siger han gerne vil komme til danmark her til sommer og så kan vi leje et hotelværelse i 5 dage eller noget… jeg ved han er seksuelt tiltrukket af mig, for ja, hvis han ikke var, ville hele situationen være en kende bizar.. derfor er jeg jo også bange for jeg har rodet mig ud i noget han er kun få måneder ældre end mig så det er ikke fordi det er haram eller noget.

Han har aldrig haft en kæreste, ditto, og han fortæller hvordan han gerne vil være min kæreste… Hans mor har kræft og han passer sin nabos kat fordi hun er for gamnel til selv at fodre den, altså han er bare skøn.. Men jeg stoler på ham og omvendt, hvilket er noget stort for mig, det der er sket gentagende tillidsvækkende ting i min fortid.

Jeg bla. har fortalt ham om og han har accepteret det fuldkommen, fx. at jeg skar -til tider skær- i mig selv og sådan… men jeg kan jo så godt lide ham og han virker pålidelig og omsorgsfuld.. så skal jeg tage chancen? Jeg vil blive rigtig glad for hvis i kunne hjælpe mig med mit dilemma…

Pige, 15 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære Pige

Det er dejligt at høre, at du har fundet engod ven på nettet. Men, når jeg læser dit brev, bliver jeg en smule bekymretfor dig. Særligt til sidst i brevet, da du beskriver, at du mange gange i dit liv, har oplevet tillidssvækkende ting i dit liv.

Når vi taler sammen og lærer hinanden at kende i den virkelige verden, så bruger vi alle vores sanser, fornemmelser ogindtryk til at bestemme hvad det er for et menneske der står over for os og omvi kan stole på dette menneske.

Når vi taler sammen over nettet, med og udencam, så bruger vi i virkeligheden kun meget få sanser, men til gengæld brugervi vores forestillingsevne rigtig meget. Vi prøver hele tiden at forestille os, hvordan vi tror, det andet menneskeer. Men faktum er, at vi ikke kan vide det. Så det korte svar på dit spørgsmåler, at du er ved at løbe en risiko.

Længe inden du afgør, om du vil mødes med ham, så synes jeg det kunne være en god ide, at du fik talt om det, med nogen du kender. Hvis du har det godt med dine forældre, så vil det selvfølgelig være oplagt. Ellers så kunne du måske tage en snak med en lærer, et familiemedlemeller en forældre fra din klasse. Fortælle dem om situationen og læg nøje mærke til hvordan de reagerer. Synes de det er fedt? Er der ikke den store reaktion? Bliver de skræmte på dine vegne.

Der er det med net-venner/kærester, at de meget hurtigt kan blive hemmelige. Når de gør det, så betyder det, at vi meget let hurtigt kan glemme hvad der er normalt og sundt og hvad der er farligt eller skørt at gøre. Først når net-vennen/kæresten ikke længere er hemmelig, så begynder vores hjerne som regel igen at overveje, hvad den anden rent faktisk er for en.

Så mit forslag til dig er, at få ham gjort ikke-hemmelig. Fortæl om ham til dem du kender, lad dem eventuelt snakke med ham, så han bliver en almindelig del af dit liv.

Jeg ville rigtig gerne kunne sige til dig, at du skal mærke efter indeni i forhold til hotel ophold osv. Men det kan jeg simpelthen ikke. Jeg synes ikke, det er en god ide. Dejligt hvis han gerne vil komme og besøge dig, men så synes jeg, det skal foregå hjemme hos dine forældre, efter aftale med dine og hans forældre. (Eller i det mindste på et offentligt sted, hvor der er andre mennesker til stede, hvis det viser sig, at det ikke går, præcis som du håber på...)

Du er selvfølgelig altid velkommen til at skrive herind igen, ringe til BørneTelefonen på 116 111 eller at skrive på chatten -
http://www.bornetelefonen.dk/
, hvis du gerne vil snakke mere om det.

Kærlig hilsen BørneBrevkassen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.