Brev
Hvad skal jeg gøre???
Hej mit problem er at jeg er blevet forelsket.
Hun går i min klasse og er mega sødt rør sige alt til hinde undtagen lige nedtop det her.
Jeg har snakket med en af mine gode venner og han har samme problem, men jeg føller at hun er har fået følelser for ham.
Jeg kan ikke nyde min ferie for jeg tænker konstant på hende.
Ved i hvordan mm komme tættere på hende måske venner og så bygge på?
Men i skal vide at jeg er meget sjeneret og er en dreng på 12år
Håber i kan hjælpe
PS fantastisk at i/du vil gøre det her for min skyld TAK
Dreng, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng 12 år.
Tak for dit brev og for den søde lille kommentar til os. Selvfølgelig vil vi hjælpe dig.  Så hvor er det godt, at du skriver, så du kan få hjælp til din forelskelse.
Jeg kan godt forstå, hvis du synes, det er svært at finde ud af, hvad du skal gøre. Selv for voksne kan kærligheden være svær. Især når man ikke ved, hvad den anden føler og tænker. Det kan også være noget af et detektivarbejde at finde ud af, om den anden er interesseret, og jeg fornemmer, at du bruger mange kræfter på at spekulere på, hvordan hun har det med dig.
Du er selvfølgelig meget opmærksom på, om hun er mere interesseret i din gode ven, end hun er i dig. Men du har måske overset, at hun rigtigt godt kan lide DIG og nyder at snakke med dig om alt? Måske går hun og håber på, at du er interesseret i hende, og venter på, at du viser hende det lidt mere tydeligt.
Du kan jo give hende en masse opmærksomhed, så hun ikke er i tvivl - spørg ind til hendes sommerferie, og hvad du ellers synes kunne være smart at spørge hende om. Det vigtigste er, at hun mærker, at du er interesseret i hende. Når du synes, at kontakten er god, kan du jo begynde at komme med nogle små komplimenter. Det kunne f.eks. være, at du synes, det klæder hende at være blevet sommerbrun eller at håret ser flot ud. Eller at du synes, det er dejligt at være sammen med hende.
Nogle gode scoretricks er, at fortælle hende vitser eller gåder, der får hende til at grine. Det vil få dig til at føle dig ovenpå, når hun griner, og det vil føles dejligt for hende at grine. Vitserne kan du finde på nettet.
Kast dig ud i det, selvom du er genert. Ingen kan sige på forhånd, hvordan det vil ende, og du må derfor bare prøve dig frem. Hvis der ikke er gevinst denne gang, så kan du jo bruge det som en øvelse til næste gang, du bliver forelsket. Held og lykke med det. Og nyd nu din sommerferie.
Mange hilsner fra BørneTelefonen