Brev
Hvad kan man snakke om?
Hej Børnenes brevkasse
Jeg er en dreng på 14 år, som har skrevet med en pige, på Snapchat et lille stykke tid, som jeg er blevet forelsket i, men vi skriver bare tit hvor er du sød og sådan noget, men det bliver nogle ret korte samtaler.
Nogengange kan vi godt holde den kørende længe, men bare ikke særlig tit.
Jeg vil bare heller lyde for voksen, som f.eks hvordan har du så haft det i skolen i dag, og det er ærgerligt, at vejret er så dårligt
Jeg håber i kan hjælpe mig
Hilsen en forelsket dreng
Dreng, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 14 år
Det lyder dejligt, at du er blevet forelsket.
Du spørger, hvad I kan snakke om, og måske har hun også lyst til, at I skal snakke sammen i længere tid. Snapchat er måske et medie, hvor det er svært at føre lange samtaler, så måske kan I prøve at tale i telefon eller skype sammen - eller mødes i virkeligheden? Hvis du ikke har mødtes med hende før, synes jeg det er vigtigt, at I mødes et sted, hvor der er andre mennesker - f.eks. på en café.
Hvis du vil skrive med hende eller tale med hende i telefonen, kan I måske finde ud af, om I har nogle interesser til fælles? Det kan være, at I kan lide nogle af de samme film, noget musik eller noget helt tredje? Nogle gange kan man komme til at tænke meget over, hvad man taler med en person om, når man er forelsket i personen. Men hvis hun kan lide dig som du er, vil hun blive glad for, at du stiller spørgsmål og er interesseret i hendes liv. Du kan jo også fortælle hende om, hvad du går og laver eller interesserer dig for. Det kan være emner som film, musik, sport, serier eller andre ting, man kan have meninger om. Måske være enige eller uenige om nogle emner.
Jeg synes, du lyder som en meget betænksom dreng og jeg håber, at du og pigen finder ud af tale mere med hinanden.
Mange hilsner
BørneTelefonen