Brev
Hvad gør jeg?
Hej Bb:)
Håber virkelig i vil svare, for har skrevet ind et par gange før, uden svar… Jeg er en tolvårig pige, som virkeig nærmest elsker denne her dreng. Lad os kalde ham L. Nå men jeg hår snart kendt ham i et år,men desværre ser vi ikke hinanden længere, selvom vi går i klasse sammen, så sidder jeg et andet sted i skolen pga nogen probler med trivsel osv.
Vi var bedste venner, fliortede vildt meget, og skrev nogen gange nogen lidt mere hvad kan man sige “private” sms’er til hinanden. Men problemet er bare at det kun foregik via mobilen… Nu skriver nogen andre drenge fra klassen, at han kan lide mig igen, og jeg kan også lide ham, men gider bare ikke have et forhold over mobilen, og ikke i virkeligheden…
For jeg vil gerne have en kæreste jeg kan være sammen med, og snakke med. Og så ved han heller ikke at jeg ved at han kan lide mig… Hvordan skal jeg blive kærester med ham, skal jeg spørger ham, eller vente til at vi ser hinanden igen?
Hilsen S.
Pige, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære S.
Tak for dit brev. Du beder om hjælp til at spørge den her dreng, som du er så forelsket i, om I skal være kærester. Jeg forstår godt at du savner kontakten med ham, når I nu tidligere har været tættere på hinanden og at du gerne vil være sammen med ham i virkeligheden i stedet for over mobilen.
Jeg tænker på, om du kunne tage mod til dig og skrive en sms til ham, hvor du spørger om han vil mødes med dig efter skoletid..? Det kan være, at I kan følges ad hjemad og så måske se en film sammen..? Du kan også sørge for at være det samme sted som han, hvis du ved hvad han laver i sin fritid. Måske går han i en klub, hvor du kunne dukke op sådan lidt tilfældigt..?
Endelig kunne du bede de andre drenge som du snakker med om at fortælle ham, at du også godt kan lide ham..? Det er lidt ideer til hvad du kan gøre. Jeg håber, at det lykkes for dig. Du må også gerne ringe til BørneTelefonen på 116 111 eller bruge chatten, hvis du har lyst til at tale mere direkte med en rådgiver.
Kærlig hilsen BørneBrevkassen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.