Brev
Hvad gør jeg..
Kære børnetelefon.
Jeg er en pige på 14 år,
Og jeg ville bare have svar på mit spøgeresmål.
Jeg har fået en rigtig rigtig dejlig veninde som jeg holde utrolig meget af, men en dag, så mødte hun en af mine venner, men det var ikke bare hvilken som helst ven, det var nemlig min EX-kæreste, og de er rigtig glade for hinanden, og det var jeg stor respekt for, men det gør virkelig ondt at se dem sammen, men de er bare rigtig gode venner ( hvad man kan sige det sådan)
De siger at de bare er venner, men de kysser hele tiden hinanden, og jeg bliver rigtig jaloux på dem, for der er jo min ex-kæreste og min bedste veninde, jeg ved godt, at det er en dum ting at være jaloux.
Det var bare det, jeg håber vi ville hjælpe mig?❤️
Hilsen pigen, som føler sig dum..
Pige, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 14 år
Jeg kan godt forstå, at det er en svær situation du er havnet i. Det virker som om du er en meget samvittighedsfuld pige, der ønsker det bedste for både din ekskæreste og veninde.
Det lyder dejligt med en god ny veninde. Men det lyder også lidt hårdt, at hun og din ekskæreste kysser hinanden. Jeg kan godt forstå, at du bliver ked af situationen og jalousi er en følelse som de fleste mennesker oplever engang imellem. Jeg har det indtryk, at din veninde måske ikke ved, hvor ked af det du bliver, når hun er sammen med din ekskæreste. Er det mon rigtigt? Jeg tænker, at det måske kunne hjælpe, hvis du talte med din veninde og forklarede dine følelser? Måske kan du forklare hende, at det gør ondt at se dem være sammen, selvom du er glad for, at de er gode venner? Måske kan I aftale, hvad I kan gøre, så I undgår, at du bliver ved med at være så ked af det.
Jeg tænker også på, hvilke følelser du mon har for din ekskæreste, når det gør så ondt at se ham sammen med din veninde? Det kan være rigtig hårdt, når et forhold slutter, og det er meget forskelligt, hvor lang tid det tager at komme sig. Jeg tænker på, om du mon kender www.bornetelefonen.dk/tema/forelskelse? På den side står en masse om forelskelse, og hvad man kan gøre, når man ikke længere er kærester med en person, hvis man synes, at det er svært.
Jeg håber, at du kunne bruge mine råd. Ellers er du altid meget velkommen til at ringe til Børnetelefonen på 116111.
Mange hilsner
BørneTelefonen