Brev
Hun kan lide en anden?!!??!
Davs,
jeg er blevet helt vildt forelsket i den her pige fra min klasse og vi har da også snakket meget med hindanden og vi går tit rundt sammen, men problemet er at hun kan lide en anden (og jeg er uheldigvis ikke den anden)
jeg får ondt i maven bare ved at tænke på det og jeg ved ikke om jeg bare skal glemme hende eller bliver ved med at prøve.
Please hjælp mig 🙁
Dreng, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng
Tak for dit brev. Det er godt, at du har skrevet. Jeg kan godt læse, at du er meget forelsket lige nu.
Øv, hvis du er sikker på, at hun ikke vil have dig. Du skriver, at du har ondt i maven, når du tænker på det, og jeg tænker, at du sikkert tænker på det hele tiden, så det må være super hårdt for dig lige nu at være forelsket.
Hvis du nu ikke er helt sikker på, om hun er vild med dig eller kunne blive vild med dig, kunne du så ikke give det et forsøg. Du kunne f.eks. prøve at lave en aftale med hende om at lave noget sammen. Følges i skole, se en film, lave pandekager, måske lave en lektieopgave sammen noget helt andet.
Hvis det lyder helt tosset for dig, har du ret i, at det nok er bedst at glemme hende, for det er alt for hårdt for dig, at have ondt i maven.
Jeg tænker, at glemme hende ikke er en nem opgave for dig. Tit fylder det alt i ens tanker, når man er vild med en, og da tror jeg, det er vigtigt, at man får lagt en plan med sig selv om, hvordan man skal få brudt sin tankegang.
Jeg tænker, at når du bliver ramt af tanken om hende, at du så i stedet for at tænke på hende, laver noget du godt kan lide f.eks. skrive til en ven, gå en tur, drikke en kop kakao, laver en plan for, hvem du skal være sammen med af dine venner eller noget andet, du godt kan lide. Tit kan det også være en hjælp at løbe eller cykle en tur, hvor man får puls.
Jeg ved godt, at det måske lyder tosset, men tit er det sådan, at ens tanker skal brydes, man kan sige at kroppen skal have lidt hjælp. Det betyder ikke, at det ikke er svært at glemme en, man er vild med, men det kan være en hjælp.
Jeg håber, du kan bruge svaret. Du kan altid ringe til BørneTelefonen på 116 111, som er et anonymt nummer, hvor der sidder voksne klar til at snakke.
Kærlig hilsen BørneBrevkassen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.