Hun kan ikke lide mig!

Hej BB!
Der er en pige som hedder M…….. Hun er smuk, sød, sjov hun har ALT! Men da jeg sagde at jeg kunde lide hende for ca. 1 år siden, sagde hun at jeg var sød, men at jeg var vennetypen. Jeg er fostreret, og ved ikke hvad jeg skal gøre med mig selv nogle gange, og prøver at få smerten ud ved at styrketræne og svede min overvægt af mig. Men hvad skal jeg rent udsagt gøre!?!

Dreng, 13 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære dreng på 13 Mange tak for dit brev. Du fortæller, at du er forelsket i en pige – og du for et år siden var så modig at du sagde til hende – hvor var det flot, at du turde det. Du skriver, at hun kun ville være venner – for et år siden – men måske har tingene ændret sig? Måske ved hun ikke, at du fortsat er meget glad for hende? Jeg tænker, at når man er så glad for en pige, som du er for M., så kan det måske være en god ide at spørge hende, om hun vil være med til at lave noget sammen? Måske kunne I gå en tur rundt om en sø – hvis I har sådan en i nærheden - eller lave musikbibliotek på itunes, tage ud og bowle eller i svømmehallen – jeg ved ikke, hvad det kan være, måske kunne du spørge hende, hvad hun kunne have lyst til som ven? Måske kunne du også spørge en af dine venner, hvad de ville foreslå – eller hvis du ikke kan tale med dine venner om det, kan du måske tale med din far eller mor? Du er altid velkommen til at skrive ind på UngeChatten eller ringe til BørneTelefonen på 116 111, hvis du har brug for at tale med en voksen. Kærlig hilsen BørneBrevkassen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.