Brev
Hun er forelsket i en anden
Hej bb
Jeg er en dreng på 14 år som har været forelsket i en pige siden 4 klasse. Problemet er bare at hun ik har de samme følelser for mig som jeg har for hende.
Her for nogle uger siden skiftede hun skole og det gjorde mig rigtig ked af det! Vi skriver tit sammen og hun er blevet min bedste veninde.
Men da hun startede på den nye skole blev hun straks forelsket i en der er meget pænere en mig! Efter at hun blev forelsket i ham har hun ignoreret mig ret meget og det er den værste føelse!
Hvad skal jeg gøre?
Håber at i kan hjælpe mig!
Dreng, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 14 år
Hvor er du god til at beskrive, hvordan du har det. Jeg ved fra andre unge, at det kan være rigtig svært, at ens gode ven flytter skole. Og når man ikke ses hver dag, skal man finde en anden måde at ses og være venner.
Du skriver, at hun er blevet forelsket i en anden – er det noget hun har fortalt dig? Eller er det noget du frygter, at hun har? Grunden til jeg spørger er, at der måske kan være flere grunde til, du føler, at hun ignorerer dig. Når man lige er flyttet er der mange nye ting man skal lære at kende og det hele kan godt virke meget interessant og spændende. Man kan let lidt glemme, det man egentlig er flyttet fra. Måske er det bare en periode, hun skal igennem?.
Har du overvejet at fortælle hende, hvordan du føler? Jeg tænker, at hvis du vil have hende som kæreste, så er du også nødt til at satse lidt. Måske inviterer til en  tur i biografen eller andet der er hyggeligt, skrive til hende, at du savner hende...og har brug for at være sammen med hende. Det kan være super svært, men det kan ofte virke rigtig lettende, at komme ud med noget, man har holdt inde i lang tid.
Det jeg tænker, du skal beslutte først, er om det ville være okay med dig, hvis I ikke bliver kærester - om du så er klar til at fortsætte jeres venskab?. Det er en svær overvejelse og det er nok en gode ide at snakke med nogle af dine venner om det. Måske en fra klassen som også kender hende?
Du skal vide, at du også altid skal ringe til BørneTelefonen på 116111, hvor vi er klar til at snakke eller skrive med dig.
Jeg håber du tager en god beslutning og ønsker dig al held og lykke med det.
Venlig hilsen BørneTelefonen