Brev
homosekuel eller ikke
hej søde brevkasse.
skal lige siges først at jeg intet problem har med dette emne, altså homoseksualitet.
jeg er en rigtig meget forvirret pige omkring en ting. jeg er har altid syntes at drenge er dejlige, lækre og fantastiske, og kigget efter dem,har haft hemmelige crush osv, men her de sidste 2-3 år er piger blevet mere og mere interessante på den dejlige og forelsket måde.
jeg har aldrig tænkt på piger på den måde at jeg får en dejlig varm følelse indeni. ved ikke med mig selv, om det er det lidt hyggelige, trygge og interessante ved det eller jeg virkelig er homoseksuel, pga det virkelig er stærke følelser.
jeg tror jeg gået hen og blevet forelsket i min veninde, virkelig forelsket.:-(…. og jeg ved hun er til drenge mere end 100 procent.
dette fylder enormt meget, fordi jeg os ved hvordan min familie har det med homoseksuelle.
håber virkelig på noget hjælp.
Hilsen den forvirret pige.
Pige, 20 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 20 år
Det er ikke så ualmindelig både at kunne blive forelsket i drenge og piger. For nogen er det sådan, at de forelsker sig i et dejligt menneske - og så er kønnet underordnet. Nogen gange er det en pige, andre gange er det en dreng, de bliver tiltrukket af.
Det er ikke ualmindeligt at have det sådan. Det er ofte i ungdommen man er åben, nysgerrig og undersøgende på sin identitet og seksualitet. Og nogen har det sådan resten af livet. Andre igen kan mærke, at de næsten kun føler sig tiltrukket af deres eget køn.
Det lyder som om du - i hvertfald lige nu - føler dig mest tiltrukket af piger. Sådan kan man godt have det i en periode uden det betyder at du er homoseksuel.
Om du er biseksuel eller homoseksuel, om det er en periode i dit liv eller resten af livet, det kan jeg ikke svare på. Jeg kan kun fortælle dig, at rigtig mange mennesker oplever/ har oplevet at have det lige som dig.
Jeg kan godt forstå det fylder rigtig meget! Dels tror du, at du er blevet forelsket i din veninde, dels lyder det som om, at du er bange for, hvordan din familie vil reagere. Det er alle meget vigtige personer i dit liv. Det er vigtigt for dig, hvordan de reagerer.
Det er ikke altid let at stå frem og måske har du også brug for at være mere sikker omrkring seksualitet og følelserne. Eller måske har du nogen, du kan snakke mere med om forvirringen omkring seksualitet? Måske din veninde vil være god til at lytte, og du behøver jo ikke i første omgang at fortælle om dine følelser for hende - vil det være muligt?
Du er også meget velkommen til at ringe eller skrive til os på 116111 - måske vil det hjælpe dig til at finde lidt ro i forvirringen eller blive mindre forvirret?
Kærlige hilsner
BørneTelefonen