Brev
Homoseksuel
Hej jeg er en dreng på 15.
Jeg er homoseksuel og gad godt have en kæreste.
Men jeg ved ikke hvor jeg skal finde en. Kan i hjælpe
Dreng, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære Dreng
Jeg kan godt forstå, at du gerne vil have en kæreste. Det vil de fleste i din alder. Og det er super skønt, at have en at elske - og en som elsker en.
Der er mange steder, man kan finde en kæreste - men allervigtigst for at få en kæreste er nok, at man tager mod til sig og tør vise, at man er interesseret.
Det kan fx være, at der er en dreng på din skole, du synes, er sød. Så kunne du prøve at få kontakt med ham ved fx at smile lidt ekstra til ham. Hvis han gengælder dit smil, kan du få en fornemmelse for, om han gengælder din interesse.
Det kan også være, at du går til noget i din fritid, hvor du kan møde nogen. Så gælder der det samme: du er nødt til selv at vise interesse, sådan at der kan opstå noget. Fx ved at begynde at tale mere med ham, du synes om. Vær opmærksom på den respons, du får. Du vil sikkert godt kunne mærke, om den anden er interesseret i dig.
Hvis du mærker hans interesse, så kan du fx spørge om hans telefonnummer, eller om I skal være venner på Facebook. På den måde kan I begynde at tale mere sammen og lære hinanden bedre at kende.
Det kan være, at du er bliver usikker på, om ham, du synes er sød, er til fyre ligesom dig. Du kunne undersøge det, ved at spørge ind til, om han har haft en drengekæreste eller har tænkt på det? På den måde kan du finde ud af hvor han står, uden at du fortæller, hvor du selv står i første omgang.
Endelig kan du spørge dine venner om hjælp. Sig til dem, at du søger en sød kæreste, og om de kender nogen, de tænker, kunne passe godt til dig.
Læs også mere om kærlighed og forelskelse her: https://bornetelefonen.dk/tema/forelskelse
Jeg håber, du finder en rigtig sød kæreste snart.
Held og lykke med kærligheden fra
BørneTelefonen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.