Brev
HJÆLP TIL KÆRESTEN!
Hej.
Jeg er en dreng på 14 år som har lidt problemer med kæresten… Vi har været sammen i et stykke tid (6 månder) men føler ikke rigtig vi har glæde af hinanden mere…. Når vi er sammen har er det bare: Sex, skinderi, uvenner, osv…
Jeg kan bare ikke mærke gnisten mere og er besluttet på at slå op, MEN. ved ikke hvordan jeg skal gøre det… vil ikke gøre det på en ondmåde… For at i måske bedre kan hjælpe vil jeg skrive lidt om hvad der er sket på det sidste..
Vi skændes tit, Jeg føler hun er begyndt at blive meget slimmet (hun er oppe af mig hele tiden), Vi skriver aldrig sammen og mange flere… Hun er begyndt på at skære i sig selv hver gang jeg ikke gør som hun vil have tingene…Føler hun bruger det som et våben mod mig, og jeg bliver psykopat!!!!!!!!
Det går ud over min skole og venner… dem er jeg også ved at miste pga. at hun hele tiden er sammen med mig… ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre…!Pga. hun skader sig selv, er det begyndt at smitte af på mig…. JEG SKADER MIG SELV PGA. HENDE!PLEASE HJÆLP MIG INDEN DET BLIVER VÆRER!!!!
Hilsen- M….
Dreng, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære M
Tak for dit brev her til BørneBrevkassen. Det lyder godt nok til, at tingene udvikler sig negativt for dig, så det er rigtig godt, du skriver for at få hjælp. Jeg kan godt forstå, at du føler dig meget presset af din kæreste, og det er slet ikke i orden, at du har det sådan.
Når du fortæller om, at din kæreste skærer i sig, når du ikke gør det hun siger, tænker jeg, det er en helt rigtig beslutning du tager, ved at komme videre væk fra hende. Du er meget betænksom, når du gerne vil have vejledning i, hvordan du slår op på en pæn måde. I dit brev bruger du allerede nogle gode vendinger, når du forklarer hvordan du føler, at gnisten er væk og at du føler, I skændes hele tiden. Kunne du mon fortælle det med sådanne ord, at det er det dine følelser som er ændret, og ikke hende der er noget galt med, måske vil det gøre det lettere for hende...
Jeg ved ikke, hvor presset du er, eller hvor længe du har skadet dig selv, men jeg bliver bekymret for både hende og dig, når du beskriver det. Kan du måske foreslå din kæreste at tale med en lærer, hendes forældre eller foreslå hende selv at kontakte BørneBrevkassen for at få hjælp?
Jeg tænker også, at det kunne være en mulighed for dig at ringe til BørneTelefonen på 116 111, hvis du fortsætter med at have det skidt eller har bruge for at tale med nogen om, hvordan du har det. Det er gratis, og du kan være anonym.
Med Kærlig hilsen
BørneBrevkassen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.