Brev
Hjælp tak.
Har været ude i en masse lort, men dette vedkommer ikke dette på et så stort niveau.
Til sagen: jeg har såret en jeg kan lide og jeg har hende i tankerne konstant.
Det gør mig depri og aner ikke en fuck om hvad jeg skal gøre.
Hun vil ik i kontakt. Og jeg er på vej ned i et hul igen hvad gør jeg???
Dreng, 16 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære du
Jeg kan godt forstå det er svært at vide hvad der er det rigtige at gøre. Når man har såret en person, kan man jo ikke rigtig gøre det om, gjort er gjort. Men man kan godt fortælle personen, at man er blevet klogere, at det der skete ikke var meningen.
Jeg tænker, at hvis du har såret en pige og du rigtig gerne vil gøre det godt igen, så er der nogle ting der skal være opfyldt før pigen føler sig godt tilpas med dig igen, nemlig at hun oplever tryghed, at du ærligt mener det, at hun bliver hørt og føler sig speciel. Følgende er forslag til at fortælle hende og vise hende, at du gerne vil gøre det godt igen.
Tryghed: hun skal kunne føle sig tryg i dit nærvær, uanset hvad der er sket med jer, så er det nok rigtig vigtigt for hende, at du fortæller hende med ord, hvordan du vil forhindre at det sker igen, det er ikke nok at sige at det ikke sker, du skal fortælle hende hvordan du vil forhindre det sker igen.
At blive hørt: fortæl hende, at du rigtig gerne vil høre på hvad hun har at sige, uden at afbryde hende. Igen uanset hvad hun siger, så hør hende ud, uden at du skal begynde at forsvare dig. Hvis du begynder at forsvare dig og dine handlinger, så er der risiko for, at hun opfatter det som undskyldninger. Så selvom du havde dine grunde, så må du gemme dem væk lige nu, og høre på hendes ønsker og behov og hvordan hun har opfattet det hele.
Speciel: Hvis du gerne vil give hende en følelse af at være speciel, så må du vise hende, at du gør noget specielt for hende, noget som du normalt ikke kunne finde på til en af dine andre venner. Hvis det er svært at finde på noget at gøre, så forhør dig omkring hos andre mennesker og gerne hos nogle du måske slet ikke normalt ville spørge til råds, for så får du nemlig også andre råd end du måske normalt plejer.
Du skriver at hun slet ikke vil i kontakt, i så fald, må du starte med det specielle, men husk ikke at overskride hendes grænser, men man må godt prøve flere gange.
Du er meget velkommen til at ringe herind til BørneTelefonen eller BørneChatten for at snakke med en rådgiver, hvis du tænker at du gerne vil have nogle flere råd eller bare snakke.
Held og lykke
Kærlig hilsen
BørneBrevkassen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.