Brev
HJÆLP MIG!!!
Hej BB.
Jeg er en pige på 10… Ja, jeg er sur og ked af det hele tiden.. Eller, jeg er mere ked af det og sur, end jeg er glad.. Erligt talt, jeg har det af h*lvede til. Har snakket med mine forældre og jeg ved bare ikke hvad der er galt! Det skal lige siges at jeg er vild med en dreng.. (D…..), han går i min klasse..
MEN han kan muligvis godt li´ en pige fra 7… Hun hedder så S…… Og det er bare.. Jeg kan godt li´ S…… lidt.. Men hun gør mig også ked af det fordi at hun “tager” ham fra mig, og jg har ikke en chance.. 🙁 Han sidder ved hende til morgensang (vi kan sidde ved hinanden til vores morgensange) og de krammer.. De har været kærester og jeg er bare helt knust..
Hun fortæller mig også løgnhistorier om D….. og hende.. D’: Det er bare ikke rart!!!!! Hun spørger også hele tiden på Facebook om jeg snart kan være sammen.. Som det hedder på min skole, og jeg tør ikke sige nej, for det kan være at hun fortæller det til D……. Og så vil han ikke ha noget at gøre med mig.. 🙁
Græder vær nat, har også engang grædt i skolen, fordi at jeg snakkede med en veninde (M…) i timen.. Og så kom det bare.. Dengang havde jeg ikke fortalt det, så hun var den første der vidste det.. Og jeg ved ikke hvad der er galt..!? Min far siger at jeg nok bare trænger til ferie, men det tror jeg ikke.. Jeg ved bare INGENTING..
Mine forældre spørger også hele tiden om hvordan det er gået, og hvordan jeg har det.. har også hovedpine hele tiden.. HJÆLP!!!¨ Hilsen.. Pigen der ikke ved hvad der er galt med hende. (
P.S Har tænkt på selvskade op til flere gange D’:)
Pige, 10 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 10 år! Mange tak for dit brev. Sikke svært du har det for tiden. Det er ikke rart at være så ked af det. Hvor er det godt, at du har talt med dine forældre om, hvor svært du har det, det fortæller mig, at du har nogen at tale med. Når man bliver forelsket i en anden, så vender mange ting på hovedet og det kan være svært at tænke klart, og man kan blive meget ked af det, hvis der er noget, der ikke går helt, som man gerne vil have det. Du skriver, at du er 10 år gammel. Jeg tænker, at det er en stor problemstilling at stå med, når man ”kun” er 10 år gammel – så du må være meget moden af din alder. Når man kommer i puberteten er det normalt at blive forelsket og følelserne kan nogle gange være svære at styre. Nogle kan blive uvenner med deres ellers bedste ven pga. en kæreste, for den næste dag at have glemt det hele igen og måske slet ikke have en kæreste mere. Jeg kan ikke helt forstå på dit brev, hvor godt du kender ”D” og hvor meget I taler sammen? Måske kunne du sige til ”D” at du bliver lidt ked af det, når han krammer med ”S”, fordi du gerne vil kramme med ham? Eller ville det være for pinligt/ svært for dig..? Du skriver, at du har hovedpine hele tiden og din far mener, at du trænger til ferie. Ferie er tit en god måde at komme lidt væk fra tingene og måske kommer du faktisk til at se lidt anderledes på det, når du er tilbage fra ferien igen..?Men, hvis du fortsat har ondt i hovedet efter ferien og du stadig føler, du er mere ked af det end glad , så bør du efter min mening tale med dine forældre om det igen. Det med hovedpinen kan måske skyldes, at du får for lidt at drikke i løbet af dagen – det kan også være at dit syn bør tjekkes, at du sover for lidt eller noget helt andet. Hvis du fortsat har hovedpine bør du sammen med dine forældre opsøge sundhedsplejersken på din skole eller lægen. Du er altid velkommen til at kontakte BørneTelefonen på tel. 116 111, eller skrive ind på BørneChatten, hvis du har brug for at tale med en voksen. Kærlig hilsen BørneBrevkassen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.