Brev
Hjælp jeg ved ikke hvad jeg skal!!
Hej
Jeg har haft en kærste i godt og vel 1 år så gik vi fra hinanden og har ikke haft kontakt siden…. Er ikke helt sikker på hvorfor vi ikke har holdt kontakten ved lige.
Men så her på de sidste 2/3 måneder er jeg begyndt og tænke rigtig meget på hende igen og synes bare det skulle have være os 2 for altid.
Jeg kunne både snakke med hendes mor og far og ville bare ønske og vi kunne have måske “bare” lidt kontakt igen ikke lige frem og være kærster.
Men nu kommer så det jeg godt kunne bruge hjælp til hvordan skal jeg gøre/sige det til hende
er både bange for hun ikke svare mig eller bare er sur på mig og måske skriver en meget “sur” besked tilbage.
Mvh. Den forvirret
Dreng, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Hej dreng
Jeg kan godt forstå, at du er nervøs for, hvilken reaktion du vil få, når du kontakter din ekskæreste. Der er sikkert sket meget i den tid, I ikke har talt sammen. Måske netop det, kan være din indgangsvinkel til at kontakte hende? Altså, at du måske skriver på Facebook/sms, at du har tænkt på hende, og er nysgerrig på hvordan det går? Måske ved du noget særligt om hende, fordi I har været kærester, som du kan spørge ind til? En fritidsinteresse, hendes familie eller skolen.
Jeg tror bare, du skal kaste dig ud i det - selvom det er nemmere sagt end gjort. Men hvad er det værste, der kan ske? At hun ikke svarer? Eller skriver en "sur" besked tilbage? Hvis det er tilfældet, kan du måske tage det som et tegn på, at du ikke behøver bruge mere tid på at tænke på hende. Men det kan jo også sagtens være, at hun svarer venligt tilbage, og at I stille og roligt lærer hinanden at kende igen.
Ligegyldig hvad hun svarer, så tror jeg, du vil kunne glæde dig over, at du var så modig og tog chancen. For selvom det selvfølgelig er hårdt at blive afvist, så fortryder man næsten alligevel altid mest, hvis man ikke får handlet på det, man føler er vigtigt.
Held og lykke med det, du er sej!
Kærlig hilsen BørneTelefonen