Hjælp jeg har drengeproblemer!!

Jeg havde for nogle måneder siden noget kørende med en vi kalder for T, han troede jeg var ham utro, hvilket jeg ikke var, vi kom rigtig meget op og skændes og har ikke snakket sammen siden. Siden det hele skete har jeg bare syntes at han var en kæmpe nar!

Men nu har jeg fået en kæreste, som jeg elsker utrolig højt, jeg er virkelig forelsket! Men nu begynder jeg at tænke på T igen… Jeg prøver at tænke på ham som den nar jeg husker ham for, men tager hele tiden mig selv i at tænke på det forhold vi havde, hvor sød han var, og hvor dejligt vi havde det sammen…

Og jeg ved bare slet ikke hvad jeg skal gøre?? Jeg bliver sur når jeg ser ham, men jeg vil heller ikke have ham til at gå… Hvorfor kan jeg ikke bare komme videre?! Hjælp mig…!

Pige, 16 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære du
Tak, for dit brev. Jeg kan godt forstå, at du synes, det er svært at stå i den ’gråzone’, som du beskriver…
Jeg tænker, at det sommetider kan være svært at skille tingene/følelserne fra hinanden, når man står i din situation. Kan det tænkes, at du har svært ved at lade være med at tænke på T, fordi I aldrig rigtig har fået det hele ordentligt afsluttet..?

Jeg kan forstå på dig, at du er sur på ham (?), men at du samtidig tænker tilbage på den (gode) tid, I havde sammen… Hvad tror du, han ville sige, hvis du spurgte ham, om I kunne tale sammen, så I begge kan få snakket ud (på en stille og rolig måde)?
Du har jo en anden kæreste nu, og måske ville det være nemmere at holde fast i den forelskelse, hvis du og T fik snakket det hele igennem. Så får I måske begge to chancen for at komme videre?
Hvis ikke han vil tale med dig, kan du evt. forsøge at skrive en privat besked til ham på Facebook eller SMS’e ham, hvor du prøver at forklare ham, at du er ked af, at I er uvenner, og om han har lyst til at ’begrave stridsøksen’.
Jeg er lidt i tvivl om, om du er splittet omkring, hvem af de to drenge, du helst vil være sammen med… (?) Jeg får lyst til at sige, at det er helt normalt, at nogle mennesker fokuserer på de gode ting, de har haft sammen med et andet menneske, også selvom forholdet er slut og de er blevet uvenner. Desuden er du jo blevet misforstået af en person, du virkelig holdt/holder af, og det er jo en rigtig ærgerlig situation. Måske vil en snak med T gøre dig afklaret omkring, hvorvidt du har lyst til fortsat at være sammen med din nye kæreste (hvis altså du er i tvivl…).
Jeg håber, du kan bruge mine forslag og mulige forklaringer på dine følelser. Hvis du har brug for at fortælle/tale mere om det, er du altid velkommen til at skrive igen eller kontakte rådgiverne på enten UngeChatten eller BørneTelefonen (tlf. 116 111).
På både BørneTelefonen og UngeChatten ved jeg, at der sidder nogle søde rådgivere, der måske kan komme med nogle andre forslag end dem, jeg har givet.
Mange kærlige hilsner,
BørneBrevkassen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.