Brev
Hjælp jeg er vild med en pige
Hej
mit navn er T der er den her pige jeg godt kan lide Vi kan godt lide at spille sammen og se film sammen så Jeg spurgte en af mine bedste venner om hvordan jeg kunne spørge den her pige om hun godt ville være min kæreste men han skrev bare at jeg bare skulle gå hen og Spørg hende men det er ikke lige så nemt som det lyder Hvad skal jeg gøre
Dreng, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Hej T
Tak for dit brev.
Det er en god start, at du har spurgt en af dine venner til råds. Men du synes det er svært bare at gå hen og spørge denne pige om, I skal være kærester. Tænker du, at hun også virker vild med dig? I så fald skal du bare spørge. Måske er det netop det, hun går og venter på.
En mulighed kunne også være, at skrive det til hende i stedet? Det kan være lidt nemmere. Måske kan du skrive noget i retning af:
Hej …., jeg synes, du er rigtig sød og sjov at være sammen med, så jeg har tænkt lidt over dig og mig. Men jeg er i tvivl om, du har det på samme måde med mig?
På den måde spørger du ikke direkte om at være kærester, men fortæller at du har tænkt over jer to. Det kan være en måde at finde ud af, hvordan hun har det. Og hvis I ikke bliver kærester, så kan jeres gode venskab måske fortsætte…
På vores hjemmeside kan du læse mere om kærlighed og få gode råd. Du kan læse mere her: https://bornetelefonen.dk/kaerlighed/
Kærlighed og forelskelse er dejligt – nyd det.
Du er altid velkommen til at kontakte os igen på BørneTelefonen 116111
Kram fra BørneTelefonen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.